וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל במגמת יציאה מהמשבר הכלכלי"

מדדי הרצליה לחוסן לאומי, מצביעים על שיפור יחסי בכלכלת ישראל בהשוואה ליתר כלכלות מדינות ה-OECD. למרות זאת ישראל נמצאת במקום ה-21 מבין 31 המדינות הנבדקות

"מדינת ישראל נמצאת במגמת יציאה מהמשבר הכלכלי", כך עולה מסיכום ממצאי מדדי הרצליה לחוסן לאומי לשנת 2009, כפי שהוצגו בדו"ח שפרסם היום (ראשון) פרופ' רפי מלניק בכנס הרצליה.

מדדי הרצליה מתייחסים לחוסן הלאומי של ישראל במימד הכלכלי, הפוליטי והחברתי. המדדים הללו מאפשרים לבצע השוואה בין 31 מדינות הנבדקות - ישראל, 26 מדינות הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD) וארבע מדינות נוספות באיזור - אירן, ירדן, מצרים וסוריה.

המימד הכלכלי מצביע על שיפור קטן, שבא לידי ביטוי בגידול התוצר הלאומי, על אף הירידה שחלה בתוצר העולמי. כמו כן מן הנתונים עולה כי נרשמה עלייה מתונה בלבד בשיעור הבלתי מועסקים לעומת עלייה ניכרת בשיעור הבלתי מועסקים בכלכלות המערב. למרות השיפור במצבה הכלכלי של ישראל וסגירת הפער בינה ובין מדינות אחרות, לא חל בשנת 2009 שיפור במיקומה היחסי, והיא דורגה במקום ה-21 בין 31 המדינות הנבדקות.

במימד החברתי נרשם שיפור מסוים, המצטרף למגמת העלייה שנמדדה ב-2007. לדברי מלניק, "התפתחות זו מסמנת את הפסקת ההרעה שהתרחשה בשנים האחרונות במימד זה", אך הוסיף כי מצד שני השיפור הכלכלי עדיין לא חלחל לגמרי לתחום החברתי. כתוצאה מכך במימד זה שיפרה ישראל את מיקומה היחסי במקום אחד בלבד, והגיעה למקום ה-22.

לפי מלניק, היציאה מהמשבר מחייבת את הממשלה לעצב מדיניות שתתמודד ישירות עם הבעיות החברתיות, שכן "נראה כי אין די בכוחות השוק. המדיניות החברתית חייבת להשלים את המדיניות הכלכלית. כדי לשמר את ההישגים בתחום הכלכלי ולשפר את החוסן הכלכלי יש להתמודד עם הבעיות החברתיות על ידי שינוי סדרי העדיפויות בהוצאה הלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully