וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלוף גנץ: "הסורים רוכשים נשק ארוך טווח"

סגן הרמטכ"ל אמר בכנס הרצליה כי ממשלת לבנון מאפשרת לחיזבאללה לפעול בצורה חופשית. על דו"ח גולדסטון אמר גנץ כי מדובר בסוס טרויאני שנותן חוסן לטרוריסטים

"הסורים מתעצמים ורוכשים נשק ארוך טווח", כך אמר הערב (ראשון) סגן הרמטכ"ל האלוף בני גנץ בפתח כנס הרצליה העשירי במרכז הבינתחומי הרצליה. האלוף גנץ התייחס לאיום בזירה הצפונית והסביר כי ממשלת לבנון מתירה לחיזבאללה לפעול באופן חופשי בשטחה "ולכן אנו נראה בה האחראית במקרה של התלקחות". בהמשך, התייחס גנץ לשקט בחזית הדרומית, שם לדבריו ההברחות נמשכות וחמאס מבסס את אחיזתו בשטח.

"המצרים פועלים בצורה יפה לצמצם את ההברחות לרצועה", אמר גנץ, שהוסיף כי ארגוני הטרור מנצלים כל פרצה שיש בכדי להבריח אמצעי לחימה, כאשר לדבריו אירן היא מקור מרבית ההברחות. בהתייחס ללחימה עתידית ציין סגן הרמטכ"ל כי יש לפתח מאמצים הומניטריים בלחימה. "בסופו של דבר צריך לשכנע את העולם שהיריב הופך מקורבן לתוקפן", אמר גנץ.

האלוף גנץ ביקר בחריפות את דו"ח גולדסטון שלדבריו הוא "סוס טרויאני שמנצל נקודת מבט משפטית ונותן חוסן לטרוריסטים שיורים מתוך אוכלוסייה אזרחית, דבר שפוגע בנו אבל גם באלו שמקרבם הם יורים".

חזית הסירוב של אבו מאזן

הנואם שקדם לגנץ היה היועץ לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה עוזי ארד. היועץ התייחס אף הוא לשורה של אתגרים מולם ניצבת ישראל ולהישגים של ממשלת נתניהו בשנה האחרונה בזירה הבינלאומית. ארד אמר למשתתפים בכנס כי ישנם הישגים רבים הנסתרים מן העין. לדבריו, שני האתגרים המרכזיים העומדים לפתחה של ישראל הם תכנית הגרעין האירנית וחידוש המשא ומתן עם מדינות ערב בכלל, ועם הפלסטינים בפרט.

"היתה התקדמות במאמץ יותר מאשר ניתן להיווכח בעין, לא הכול מתפרסם", אמר ארד בנושא הניסיונות לסיכול המאמץ האירני להגיע ליכולת גרעינית צבאית. "בשנה הזאת המאמץ לשכנע את אירן בנועם, אך גם בלחץ בכדי לשנות את הנתיב בו היא צועדת". הוא סיפר שברבעון הקרוב צפוי הידוק בלחץ הכלכלי על אירן.

בהתייחס למשא ומתן עם הפלסטינים תקף ארד את הפלסטינים שלדבריו נוקטים בעמדה סרבנית. "לסירוב של אבו מאזן יש הרבה סיבות", אמר ארד, "פעם הוא מחכה לליגה הערבית, פעם הוא מצוברח, פעם מחכה לבחירות - אך המדיניות נמשכת, מדיניות של סירוב". ארד העריך בסוף דבריו, שלמרות עמדתו של אבו מאזן :"בטווח הקצר או הבינוני ניתן לצפות לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully