וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: ישראל עלולה להפסיד ידידה

ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן מתח ביקורת לגבי היחס אותו קיבל שגריר ארצו בישראל ואמר כי דבריו של ראש הממשלה נתניהו לפיהם הוא אינו בוטח בטורקיה עשויים לפגוע ביחסים בין המדינות

ישראל צריכה להקדיש מחשבה למצב שבו היא תפסיד את טורקיה כידידה, כך אמר ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן בראיון באתר יורוניוז.

בתשובה לשאלה על עתיד יחסי ישראל-טורקיה, כולל האפשרות כי ארצו תתווך בין ישראל לטורקיה ומדינות ערביות אחרות, אמר ארדואן כי אין מקום בדיפלומטיה הבינלאומית ליחס אותו קיבל לאחרונה שגריר טורקיה בישראל. לדבריו, הצהרתו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו כי אינו בוטח בטורקיה אלא בסרקוזי פוגעת בהסכמים הקיימים ביו שתי המדינות. "איך אני יכול לבטוח בך כשאתה אומר שאתה לא בוטח בי? איך יוכלו ההסכמים בינינו להתקיים באקלים של חוסר אמון. אני חושב שישראל צריכה להסתכל שוב על יחסיה עם שכנותיה אם היא מאמינה שהיא מעצמה עולמית".

ארדואן נשאל אם הוא מרגיש כי הוא היה צריך להתבטא בצורה דיפלומטית יותר לגבי מבצע "עופרת יצוקה" - התבטאויות שכונו על ידי משרד החוץ הישראלי כאנטישמיים, וכמקור למתיחות בין ישראל לטורקיה. לדברי ראש הממשלה הטורקי הוא "אומר את האמת". ארדואן הוסיף כי "כשאזרחים חפים מפשע נהרגים באכזרית, נפגעים מפצצות זרחן, תשתית נהרסת בהפצצות, אנחנו לא יכולים להתייחס לזה כתואם את האמנה האוניברסלית לזכויות האדם, זכויות אדם פשוטות, אנו לא יכולים לעצום את עינינו לכל מה שמתרחש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully