וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: ארה"ב פוגעת בביטחון הלאומי שלנו

על רקע עסקת הנשק בין ארצות הברית לטיוואן, האשים שר החוץ הסיני את הממשל האמריקאי בפגיעה באינטרסים הבסיסיים של ארצו וקרא לבטל את העסקה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שר החוץ הסיני יאנג ז'יאצ'י שב וגינה הבוקר (ראשון) את החלטת הממשל האמריקאי למכור נשק לטיוואן. בסוכנות הידיעות הסינית הרשמית "שינהואה" דווח כי יאנג, המבקר בימים אלה בקפריסין, אמר כי וושינגטון "פגעה בביטחון הלאומי ובמשימה הלאומית של איחוד מחודש עם טיוואן".

השר הסיני אמר כי על ארצות הברית "היה לכבד את האינטרסים הבסיסיים של סין, לכבד את חששותיה העיקריים ולבטל את ההחלטה המוטעית למכור נשק לטיוואן", כדי להימנע מנזק נוסף ליחסים בין המדינות.

כבר אתמול פורסמה בסוכנות הידיעות הסינית הודעת גינוי חריפה לצעד האמריקאי ואף נרמז שם כי סין עשויה לשנות את עמדתה ביחס להטלת סנקציות על אירן. עוד נאמר כי "העסקה תשפיע על שיתוף הפעולה בין המדינות בנושאים בינלאומיים ואזוריים חשובים". בהודעה, מטעם משרד החוץ הסיני, נכתב עוד שהמעצמה הקומוניסטית תשעה את שיתוף הפעולה הצבאי עם ארה"ב. "בהתחשב בנזק החמור ובהשפעה הדוחה של מכירת הנשק, החלטנו להשעות את הביקורים הצבאיים המתוכננים", נכתב. כמו כן, יושעו פגישות התייעצות אסטרטגיות שתוכננו בין נציגי שתי המדינות. "פעולות נוספות ינקטו בהתאם להתפתחות המשבר", צויין בהודעה אתמול.

ארצות הברית הבהירה אתמול כי היא עדיין מתכוונת למכור נשק לטיוואן, למרות הודעת סין על השעיית הקשרים הצבאיים. דוברת מחלקת המדינה האמריקאית, לורה טישלר, אמרה כי ההחלטה למכור נשק לטיוואן "תורמת לשמירה על הביטחון והיציבות במיצרי טייוואן".

פרטי העסקה הצפויה בין ארצות הברית לטייוואן פורסמו ביום שישי באתר האינטרנט של הפנטגון, שם דווח כי העסקה תכלול בין היתר 60 מסוקי "בלאק הוק", 114 טילי פטריוט מתקדמים ושתי ספינות לאיתור מוקשים - בשווי כולל של 6.4 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully