וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה: תוחמר הענישה על פרסום שירותי מין

לפי הצעת חוק חדשה שהונחה על שולחן הכנסת, יוחמרו עד פי 6 עונשי המאסר על פרסום שירותי מין. 36 ח"כים כבר הביעו תמיכה בהצעה

הצעת חוק חדשה שהונחה היום (ראשון) על שולחן הכנסת מבקשת לאסור פרסום כל מודעה המציעה שירותי זנות והפצת כרטיסי ביקור של שירותי ליווי. לפי ההצעה, שהגישה יו"ר הוועדה למאבק בסחר בנשים ח"כ אורית זוארץ (קדימה), יועלה רף הענישה בגין העבירה לשלוש שנות מאסר, במקום חצי שנת מאסר בלבד כיום. על פרסום שירותי קטין ייקבע עונש של שבע שנים. בנוסף, יוטלו קנסות כספיים על העבריינים ויחולט רכוש שמקורו בפרסום.

עד כה זכתה ההצעה לתמיכתם של 36 חברי כנסת מכל חלקי הקשת הפוליטית: "עלינו לראות בפרסום שירותי זנות כחולייה מרכזית בשרשרת הזנות והסחר, שכן באמצעותם יכול הלקוח לאתרם ולקבל מידע על תעשיית המין שמגלגלת מיליארד דולר בשנה", אמרה זוארץ עם הגשת ההצעה. בכוונת המחוקק להתמודד באמצעות הגדרה סדורה של שירותי מין גם עם דרכים באמצעותן "עוקפים" המספקים שירותי זנות את לשון החוק, כאשר הם מגדירים את השירותים כ"עיסוי", "ליווי" או "אירוח".

מנתונים עליהם מסתמכת ההצעה, בין השנים 2006-2008 על אף ריבוי העיתונים המחולקים ומציעים מידע על שירותי מין כמו גם כרטיסי ביקור המושארים על חלונות של מכוניות חונות – נפתחו בכל מדינת ישראל רק שמונה תיקי חקירה בגין עבירות אלה. לדברי התומכים בהצעה, הפרסום הנרחב של שירותים אלה בציבור מעניק להם לגיטימציה חברתית בה יש להילחם: "הוצאת מודעות אלו מדפי העיתונים מעבירה מסר שהחברה איננה משלימה עם תופעת הזנות כנורמטיבית, תפיסת הזנות כתופעה פסולה שאינה לגיטימית והוקעתה על ידי החברה".

  • עוד באותו נושא:
  • זנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully