וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בפקיסטן: מנהיג הטליבן נהרג ונקבר

הצבא הפקיסטני בודק דיווח של הטלוויזיה הממלכתית כי חקימוללה מחסוד מת כתוצאה מפציעה שנגרמה לו במהלך תקיפה של מזל"ט אמריקאי. בטליבן ממשיכים להכחיש

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

ראש הטליבן בפקיסטן, חקימוללה מחסוד, נהרג לפני כשבועיים מירי של מטוס אמריקאי זעיר ללא טייס לעבר מתקן אימונים בדרום מחוז וזיריסטן. מחסוד נקבר בכפר ממוזאי שבצפון המחוז. כך דווח הבוקר (ראשון) ברשת הטלוויזיה הממלכתית של פקיסטן. הדיווחים על מותו של מחסוד החלו לזרום כבר מיד לאחר שבוצעה התקיפה ב-14 בינואר, אולם בטליבן טענו בתוקף כי הוא שרד אותה. בדיווח בטלוויזיה הפקיסטנית נאמר כי מחסוד מת מפצעיו שלושה ימים לאחר התקיפה, אולם לא נמסר מהם המקורות לדיווח. צבא פקיסטן מסר כי הוא בודק את הדיווח.

לאחר הדיווח בטלוויזיה טענו שני גורמי מודיעין פקיסטניים כי מחסוד ככל הנראה נהרג בתקיפה נוספץ שבוצעה ב-17 בינואר, כאשר כלי טיס שיגר טילים לעבר שני כלי רכב שבהם נסעו פעילי טליבן בצפון וזיריסטן.

דובר הצבא הפקיסטני, גנרל אטאר עבאס, אמר היום כי כוחות הביטחון הפעילו את סוכניהם באזור השבטי שבצפון מערב המדינה כדי לבחון את אמיתות הדיווחים. בטליבן הכחישו עד כה כי מחסוד נהרג בתקיפה בה נהרגו לפחות 10 בני אדם. בשבועיים האחרונים אף פורסמו שתי קלטות, בהן נשמע לכאורה מחסוד מכחיש את הטענות כי הוא נפגע. "זה שקר מוחלט", אמר דובר הארגון לסוכנות הידיעות רויטרס.

מחסוד קיבל את הפיקוד על הטליבן הפקיסטני לאחר חיסול המנהיג הקודם, בייתוללה מחסוד, בהתקפה אווירית באוגוסט האחרון. הוא נחשב למי שעומד מאחורי הפיגוע בבסיס המודיעין האמריקאי בפקיסטן בסוף החודש שעבר שהביא למותם של שבעה סוכני CIA ואיש ביון ירדני. בסרטון שפורסם לאחר הפיגוע נראה מחסוד יושב ליד המחבל המתאבד הירדני וטוען כי הפיגוע הוא נקמה על ההתקפות האוויריות האמריקאיות נגד יעדי טליבן ואל קאעדה בפקיסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully