וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מגיבה: "אם נותקף נשמיד את תל אביב"

בעקבות הפרסומים לפיהם ארה"ב תציב מערכות הגנה מפני טילים במפרץ הפרסי, איים עוזרו הבכיר של הנשיא האירני בפגיעה בישראל. הוא הוסיף כי "נגן על ארצנו בדמנו"

"אם נותקף - נשמיד את תל אביב", כך הגיב הערב (שבת) אספנדיר רהים-מאשאיי, עוזרו הבכיר של נשיא אירן על הפרסומים לפיהם ארה"ב תציב מערכות הגנה נגד טילים במפרץ הפרסי. רהים-מאשאיי הוסיף בראיון לאתר חדשות אירני כי "נגן על ארצנו ודתנו בדמנו אם סכנה כלשהי תרחף מעל אדמתנו. אנו חוששים כי הנשיא אובמה לא יצליח להביא שינוי בפוליטיקה האמריקאית".

מוקדם יותר הערב פורסם ב"ניו יורק טיימס" כי ממשל אובמה האיץ את התכנית להצבתן של סוללות טילים נגד טילים במפרץ הפרסי כצעד הגנה מפני מתקפה אירנית באזור. על פי התכנית, ספינות מיוחדות יוצבו סמוך לחוף האירני, וסוללות טילים יוצבו בלפחות ארבע מדינות ערביות. מקורות בצבא ארה"ב מסרו כי המדינות שנעתרו לבקשת ארה"ב להציב את סוללות הטילים בשטחן הן קטאר, איחוד האמירויות הערביות, בחריין וכווית – השוכנות לחוף המפרץ הפרסי.

הפרסום הפומבי של הממשל על הצבת מערכת הטילים היא חלק מאסטרטגיה מתואמת להגביר את הלחץ על אירן. ההחלטה על הצבת הטילים מגיעה בתקופת מבחן למדיניותו של אובמה כלפי אירן, שהזהיר כי המדיניות תהיה מעתה "בעלת תוצאות", כפי שאמר השבוע ב"נאום לאומה". זאת בשל ההתרסה של אירן והמשך בפיתוח תכנית הגרעין שלה.

הממשל האמריקאי מנסה להביא להסכמה בינלאומית רחבה בהטלת סנקציות נגד משמרות המהפכה, שלפי מעצמות המערב, שולטות בתכנית הגרעין. כחלק מהמאמץ להביא להסכמה בינלאומית אמרה הזהירה אמש מזכירת המדינה הילרי קלינטון את סין כי סירובה להטלת הסנקציות היא בגדר ראייה קצרת טווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully