וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: נשעה את שיתוף הפעולה עם ארה"ב

סין תקפה בחריפות את ארה"ב על רקע עסקת הנשק שחתמה עם טיוואן. בהתייחסות מרומזת לסנקציות על אירן, אמרו הסינים כי העסקה "תפגע בשיתוף הפעולה בנושאים בינלואמיים חשובים"

סין תקפה הבוקר (שבת) בחריפות את עסקת הנשק בין ארה"ב לטיוואן והודיעה שתפעיל סנקציות נגד חברות אמריקאיות שייסחרו בנשק עם טיוואן.

בהודעה תקיפה שפורסמה בסוכנות הידיעות הסינית רמזה אולי סין לעמדתה ביחס להטלת סנקציות על אירן, באומרה כי "העסקה תשפיע על שיתוף הפעולה בין המדינות בנושאים בינלאומיים ואזוריים חשובים".

בהודעה, מטעם משרד החוץ הסיני, נכתב עוד שהמעצמה הקומוניסטית תשעה את שיתוף הפעולה הצבאי עם ארה"ב. "בהתחשב בנזק החמור ובהשפעה הדוחה של מכירת הנשק, החלטנו להשעות את הביקורים הצבאיים המתוכננים", נכתב.

כמו כן, יושעו פגישות התייעצות אסטרטגיות שתוכננו בין נציגי שתי המדינות. "פעולות נוספות ינקטו בהתאם להתפתחות המשבר", צויין עוד.

סין רואה בטיוואן הדמוקרטית מחוז סורר ושואפת לספח אותה לשטחה. לדברי הסינים, עסקת הנשק שולחת מסר לא נכון למדינה הקטנה, ו"מלבה את להבות דרישותיה לעצמאות", לשון ההודעה. ממשל אובמה הודיע אתמול לקונגרס שעסקת הנשק , בשווי 6.4 מיליארד דולר, תכלול מסוקי בלאק הוק, טילים נגד טילים מסוג פטריוט, וספינות שולות מוקשים.

מחלקת המדינה האמריקאית דוחה את טענות סין וטוענת כי עסקת הנשק שנחתמה עם טיוואן תתרום לביטחון וליציבות ביחסי סין טיוואן. לורה טישלר, דוברת במחלקת המדינה, ציינה כי העסקה עומדת בהסכמים הקיימים בין ארה"ב, סין וטיוואן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully