וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יוקם צוות חקירה לדו"ח גולדסטון?

צוות מיוחד יחליט בימים הקרובים האם תוקם ועדת חקירה שתבחן את ממצאי דו"ח גולדסטון. התומכים בהקמת הוועדה טוענים כי מהלך כזה יפחית את הלחץ הבינלאומי מישראל. אמש הועברה לאו"ם תשובת ישראל לדו"ח

ההחלטה על הקמת ועדת חקירה בעקבות ממצאי דו"ח גולדסטון תתקבל בימים הקרובים, כך מסר היום (שבת) גורם מדיני בכיר לקול ישראל. צוות מצומצם בראשותו של מזכיר הממשלה צבי האוזר דן בסוגייה במהלך הימים האחרונים וקיבל מספר המלצות להקמת ועדת חקירה. בין היתר נאמר כי הקמת הוועדה תפחית את הלחץ הבינלאומי מישראל בסוגיית מבצע עופרת יצוקה.

אמש מסר משרד החוץ למזכ"ל האו"ם באן קי מון את תשובת ישראל לדו"ח גולדסטון על מבצע "עופרת יצוקה". המסמך, בן ה-46 עמודים הנקרא "חקירות על המבצע בעזה- עדכון", מתאר את הפעולות שביצעה ישראל על מנת לחקור את האשמות לפיהן ישראל ביצעה פשעי מלחמה במהלך המבצע. הדו"ח מתמקד בחקירות, הליכים משפטיים ולקחים אשר הפיקה ישראל בנוגע לפעולות צה"ל במהלך המבצע.

בדו"ח נכתב שישראל מחויבת למלא באופן מלא אחר דיני המלחמה וכן לחקור כל האשמה של הפרה של דינים אלו וזאת ללא קשר למקור ממנו מגיעה האשמה זו. הדו"ח מדגיש כי חקירות רבות המפורטות בו נפתחו ביוזמתה של ישראל וכי אחרות נפתחו בתגובה לתלונות של אזרחים פלסטינים, ארגוני סיוע, האו"ם ודיווחים בכלי התקשורת. הדו"ח מציין כי עד כה צה"ל חקר 150 מקרים שונים אשר אירעו במהלך המבצע וכי 36 ממקרים אלה הועברו למצ"ח לחקירה פלילית. כחלק מהחקירות הפליליות נגבו עדויות מ-100 פלסטינים ומכ-500 חיילים וקצינים.

המסמך שהוגש לאו"ם מפרט את מצבן של כל החקירות אשר נפתחו בעקבות המבצע בעזה והוא אינו מוגבל רק לאירועים המצוינים בדו"ח גולדסטון. מודגש בו שמטרתו אינה להוות סתירה מקיפה של כל הטענות המופיעות בדו"ח גולדסטון או תיעוד של הטעויות אשר הופיעו בו, למרות שכן מוזכרים בו מספר מאי הדיוקים ומקרי הייצוג הלא נכון של מערכת החקירות של צה"ל אשר מופיעות בדו"ח גולדסטון. מסמך התגובה מדגיש עוד כי הפרקליטות הצבאית היא גוף עצמאי אשר אינו כפוף לשרשרת הפיקוד של צה"ל.

22 מתוך 34 האירועים אליהם מתייחס דו"ח גודלסטון נחקרו על ידי ישראל עוד לפני פרסום דו"ח האו"ם על מבצע עופרת יצוקה, כך עולה מדו"ח התגובה. 12 האירועים הנוספים לא הובאו לידיעתה של ישראל טרם פרסום דו"ח האו"ם וחקירה אודותיהם נפתחה בעקבות פרסום הדו"ח. תגובת ישראל גם כוללת פרטים מעודכנים לגבי חמישה תחקירים פיקודיים שבוצעו בצה"ל בעקבות מבצע עופרת יצוקה.

מוקדם יותר אמר שר הביטחון אהוד ברק כי דו"ח ישראל "ממחיש את העובדה שאין כמו צה"ל צבא אחראי ורציני שפועל בצורה מוסרית ומדויקת גם בתוך תנאים בלתי אפשריים". בטקס נטיעת עצים ליד המועצה המקומית עומר אמר שר הביטחון כי "דוח גולדסטון הוא דו"ח מעוות, מסולף ובלתי מאוזן".

עדכון ראשון: 21:24

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully