וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: ההפגנות בשייח' ג'ראח - חוקיות

בית משפט השלום בי-ם נזף בהחלטתו במשטרה ואמר כי אין להכריז על התקהלות לא חוקית בשל חשש מתושבי השכונה. לאחר ההחלטה הודיעו פעילי שמאל כי יפגינו בשכונה מחר

ההפגנות בשייח' ג'ראח חוקיות ואינן דורשות אישור מהמשטרה, כך פסק היום (חמישי) בית משפט השלום בירושלים. לפני כשבוע נעצרו 18 פעילי שמאל שהפגינו נגד ההתיישבות היהודית בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים. הפעילים נעצרו בגין התפרעות והתקהלות אסורה. בית המשפט פסק כי ההתקהלות הייתה חוקית וכי העצורים ישוחררו בערבות.

לאחר מתן פסק הדין הודיעו פעילי שמאל כי ההפגנות יימשכו גם מחר. הפעילים יפגינו נגד גירוש משפחות פלסטיניות מבתיהן, וייהוד מזרח ירושלים על ידי עמותות קיצוניות של מתנחלים כהגדרתם.

השופט גד ארנברג אמר בהחלטתו כי "לאור הזכות לאסיפה ולהבעת דעה זכות יסוד, על המשטרה להגן על המתקהלים מפני אותם אחרים ולא להכריז על ההתקהלות כבלתי חוקית בשל חשש מאותם אחרים". בכך דחה השופט ארנברג את טענות המשטרה כאילו המפגינים עוברים על החוק.

בין משתתפי ההפגנה בשבוע שעבר היו אישי ציבור דוגמת יו"ר מרצ לשעבר יוסי שריד ויו"ר הכנסת לשעבר אברהם בורג, והח"כ בהווה מוחמד ברכה (חד"ש). יוסי שריד סיפר לוואלה! חדשות כי זו לו הפעם הראשונה שהוא משתתף בהפגנה מאז פרישתו מהפוליטיקה. בשבוע שעבר נעצרו 17 פעילי שמאל, ביניהם חגי אלעד, מנכ"ל האגודה לזכויות האזרח, במהלך הפגנה במקום.

מהמשטרה נמסר אז כי "כ-300 מפגיני שמאל ואנרכיסטים מפגינים במקום. במהלך ההפגנה שהתנהלה ללא רישיון ניסו כמה עשרות מהם לפרוץ לכיוון בתי היהודים בשכונה. כוח המשטרה מנע מהם ועצר מספר מפגינים ויתר המפגינים נדרשו להתפזר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully