וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה ליועמ"ש: בטל היחידה נגד מתנחלים

משימה ראשונה ליועמ"ש הנכנס יהודה וינשטיין: הפורום המשפטי למען א"י, ביקש לבטל את צוות האכיפה לשטחי יהודה ושומרון שפועל למרות שבוטל בעבר בתקופת היועמ"ש רובינשטיין

יצחק סברדלוב

(צילום: יצחק סברדלוב, עריכה: עידן גוראל)

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל פנה היום (חמישי) ליועץ המשפטי לממשלה הנכנס יהודה וינשטיין, בבקשה לבטל מיידית את צוות האכיפה המיוחד לשטחי יהודה ושומרון בראשותו של עורך הדין שי ניצן. צוות האכיפה המיוחד לשטחי יהודה ושומרון, המורכב משוטרים, אנשי שב"כ, המנהל האזרחי והפרקליטות, אחראי לניטרול פעולות קיצוניות מצד המתנחלים, המשיך בפעילותו זאת למרות שבוטל על ידי היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אליקים רובינשטיין.

זוהי הפנייה הראשונה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין שנכנס היום בטקס רב משתתפים במשרד המשפטים, והחליף בתפקיד את קודמו - היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז.

מנכ"ל הפורום, נחי אייל כתב לוינשטיין כי "עבודת צוות האכיפה המיוחד הינה בניגוד להחלטה של היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, השופט אליקים רובינשטיין, וברור כי בהמשך עבודתו של הצוות יש פגם גדול לשלטון החוק ובשיוויון בפני החוק".

אייל תבע מוינשטיין להורות על ביטולו של הצוות באופן מיידי ולפקח על יישום הוראה זו. בפורום הוסיפו כי "צוות האכיפה המיוחד הינו כתם על אכיפת החוק בישראל וכי וינשטיין, כמי שעומד כיום בראש המערכת, מחויב לנקות אותו".

דובר הארגון, שמוליק קליין, הביע אופטימיות בשיחה עם וואלה! חדשות באשר לסיכויים שהיועץ המשפטי הנכנס ייענה לדרישת הפורום: "וינשטיין הוא אדם בעל שם טוב ואין סיבה שיהרוס אותו - אנחנו מאוד מקווים שלאחר שילמד את הנושא יקבל את ההחלטה הנכונה".

לדבריו של קליין, "מדובר על צו הכופה פעילות משטרתית על פי מכסות בניגוד לנהוג בכל מקום אחר ברחבי מדינת ישראל - יש לאכוף את חוקי המדינה בצורה שווה בכל חלקי ארץ ישראל. היועץ המשפטי הקודם, מזוז, צמח מתוך המערכת וניכר היה שהוא נתון כל העת ללחץ של גורמים במערכת שהתעקשו לשמור על המדיניות הזו ועל כן נכפה עליו להמשיך לדבוק בה - כעת משהגיע יועץ משפטי חדש שלא 'גדל' על רקע ההחלטה הזו - אנחנו מאמינים שיש סיכוי להביא לתיקון העוול הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully