וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין: "לשמור על חופש הפעולה של היועמ"ש"

בטקס חילופי היועץ המשפטי לממשלה, שהתקיים במשרד המשפטים, אמר מני מזוז כי האתגר האמיתי של וינשטיין הוא לשמור על אמון הציבור במוסד. וינשטיין: "רק בהקפדה על עצמאות מוסד היועץ המשפטי ניתן לשמור על מנהל תקין"

יצחק סברדלוב

(צילום: יצחק סברדלוב, עריכה: עידן גוראל)

סופו של עידן: בטקס רב משתתפים במשרד המשפטים פינה אחר הצהריים היועץ המשפטי לממשלה בשש השנים האחרונות מני מזוז את כיסאו, אותו יתפוס עו"ד יהודה וינשטיין שזכה במינוי היוקרתי לפני מספר שבועות. באירוע לקחו חלק גם שר המשפטים יעקב נאמן, פרקליט המדינה משה לדור ובכירים במערכת המשפטית והפוליטית.

"אני מסיים שלושים שנות עבודה ושירות במשרד המשפטים ולא רק בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה", אמר מזוז בפתח דבריו, "תחושת ההקלה מכובד האחריות הפכה למוחשית ומתחילה לחלחל לתודעה, אך לצידה צביטה קטנה בלב של הפרידה". מזוז סיפר על הכיסא שהוא עוזב שמצוי תדיר בעין הסערה. "אי הסכמה וביקורת הם חלק לגיטימי מהתפקיד, האתגר האמיתי אינו ההסכמה, אלא קיום ושימור אמון הציבור שהחלטותיו של היועץ מתקבלות מגורמים ענייניים ולא מאינטרסים".

"הימים אינם קלים. האתגרים - ביטחוניים וחברתיים קשים. אנו עדים לגל עכור של מתקפות על מערכת אכיפת החוק, תהליך של כרסום היראה מהחוק", אמר מזוז. בהתייחס לזריקת הנעל על נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש אתמול באולם בית המשפט, אמר מזוז כי מדובר בתופעה מכוערת ומסוכנת. "זה חציית קו אדום, זוהי נקודת שפל של החברה הישראלית, פרי באושים של שיח קלוקל ונורמות אלימות בחברה הישראלית. תמרור אזהרה לכולנו".

היועץ המשפטי הנכנס יהודה וינשטיין אמר בנאום קבלת התפקיד כי הוא נכנס לנעליים גדולות. "כל יועץ משפטי לפני הוסיף לבנה לחומת שלטון החוק, כל אחד בסגנונו וכל אחד בדרכו", אמר וינשטיין. וינשטיין הוסיף כי "ליושרת המוסד ולאמון הציבור ביושרת המוסד חשיבות עליונה. אעשה כל שביכולתי על מנת להיות ראוי. חשוב לשמור על אי תלות המוסד, רק בהקפדה על עצמאותו ניתן לשמור על מנהל תקין".

משאיר את תיק ליברמן לממשיכו

מזוז מסיים בזאת כהונה סוערת במיוחד בה אנשי ציבור רבים הורשעו בעבירות של טוהר מידות. לצד הצלחות דוגמת הרשעות חבר הכנסת לשעבר יעקב בניזרי והשר לשעבר אברהם הירשזון בעבירות שוחד, והאישומים הפליליים נגד הנשיא לשעבר משה קצב וראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, מבקריו של מזוז יזכרו לו את סגירת "התיק היווני" של אריק שרון, ועל ההחלטה שלא לערער על הקביעה שבעונשו של השר לשעבר חיים רמון אין קלון.

"מזוז העמיד לדין שרים וראש ממשלה ונשיא, וגם לא נרתע להעמיד לדין פרקליט בכיר מאוד כמו וינרוט, אבל זאת לא סיבה לצל"ש, זו הדרישה האלמנטרית", אומר משה נגבי, הפרשן המשפטי של קול ישראל. "גם באותן פעמים שהוא מיצה את הדין, הוא לא עשה את זה בצורה האופטימלית. התחושה היתה שהוא עשה עוד פעם את המינימום". אחד מהתיקים החשובים שיעברו לוינשטיין הוא תיק החקירה נגד שר החוץ אביגדור ליברמן.

אתמול הודיע עו"ד רז נזרי, עוזרו הבכיר של מזוז, כי היועמ"ש לא יטפל טרם סיום תפקידו בנושא העמדתו לדין של שר החוץ אביגדור ליברמן. במכתב שהועבר לנציגת התנועה לאיכות השלטון, דחה עו"ד נזרי את טענת הסחבת בעניין וציין כי "תיק החקירה העומד כיום על הפרק נפתח במחצית שנת 2006, ומתמקד בחשדות הנוגעים לחומרים חדשים שהתקבלו באותה עת, לרבות חומרים שנתפסו ונתקבלו בשנתיים האחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully