וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ למשלחת להאיטי: "רוממתם את רוח האדם"

המשלחת הישראלית שבה מהאי מוכה רעידת האדמה והתקבלה בטקס ממלכתי בנתב"ג. בדברי השבח לחברי המשלחת ציין נתניהו כי "לא ראיתי שם צבאות שמטיחים בנו האשמות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל הבוקר (חמישי) בנמל התעופה בן גוריון את המשלחת הישראלית ששבה מהאיטי לאחר שהות של כשבועיים באי שהוכה על ידי רעש האדמה. "רוממתם את רוח האדם ושמה של מדינת ישראל דווקא בימים האלו שיש מי מתנכל ומכפיש את שמה. לא ראיתי שם צבאות שמטיחים בנו האשמות", אמר ראש הממשלה. נתניהו התייחס לביקורו אמש במחנה אושוויץ-בירקנאו וציין כי "אתמול חזרתי ממקום אחר שלא היה בו אסון טבע אלא אסון של טבע האדם – ההתאכזרות הקשה כלפי עמנו וכלפי האדם בהיסטוריה. שם לא היה מי שיחלץ את עמנו", אמר נתניהו.

ראש הממשלה ציין את המענה המהיר של צה"ל לבקשתו להוציא משלחת לאזור האסון. "האסון פרץ ב-12 בינואר, כ-40 שעות לאחר מכן המשלחת הישראלית כבר היתה בדרכה להאיטי וכעבור יממה היתה בשטח. כ-240 אנשי המשלחת, קצינים קצינות, חיילים וחיילות בסדיר ובמילואים התחילו לעבוד במהירות שיא. המבחן שלנו כעם וצבא היא היכולת להיחלץ ולחלץ במהירות תוך כדי תנועה".

גם הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי ציין לטובה את חברי המשלחת ואמר כי "מי שהיה עד להתגייסותכם המופלאה, למיומנות ולאיכות של הטיפול, למאבק שניהלתם על כל נפש חייה, ידע שאין אח ורע לרוח המיוחדת ולערכים הספוגים בחיילי צה"ל".

שר הביטחון אהוד ברק אמר בטקס כי "האסון הוא מהגדולים שהעולם ידע, למעט אסון הצונאמי לפני כמה שנים, לא ראינו אסון בהיקף כזה של אובדן חיי אדם והרג אנושי. כולנו ראינו בהתרגשות את עיני העולם כולו נעוצות בכם. באיחוד, ביסודיות, בתעוזה, במהירות, בחדות השיפוטית ובאפקטיביות הכוללת של המשלחת. הלב מתחמם לראות אתכם נעמדים לא רק עם שליחותכם המקצועית אלא למול עולם שבו ישראל תקבל כל כך הרבה ביקורת על התנהגותה ועל עמדותיה".

ברק הוסיף כי "אתם במעשיכם שם בהאיטי משקפים את רוחו האמיתית של צה"ל, את רוחה האמיתית של מדינת ישראל, ואת המסורת הארוכה של היהדות שמגלמת במעבר אחד, כל המציל נפש אחת בישראל כאילו הציל עולם ומלואו".

בתוך כך, נערה בגיל העשרה חולצה הלילה בחיים מהריסות בית בפורט או פראנס בירת האיטי - 15 ימים לאחר רעש האדמה שהחריב חלקים נרחבים במדינה. עדי ראייה במקום דיווחו שהנערה נמצאת במצב קשה של התייבשות, וסובלת מפציעה ברגלה. נשיא האיטי רנה פרוול העריך אמש שעד כה נקבו כ- 170 אלף קורבנות של רעש האדמה. הוא הודיע שהבחירות לפרלמנט במדינה, שהיו אמורות להתקיים ב-28 בפברואר, נדחו עד להודעה חדשה בשל האסון.

  • עוד באותו נושא:
  • האיטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully