וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגבול הימי בין הקוריאות ממשיך להתחמם

תקרית ירי נוספת בין צפון ודרום קוריאה. שתי המדינות פתחו באש בגבול המשותף להן, לאחר שצפון קוריאה ירתה פגזים באזור. הממשל הצפון קוריאני: הירי הוא חלק מתרגיל צבאי

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו:גדי וינסטוק)

דרום קוריאה דחקה היום (רביעי) בשכנתה מצפון להפסיק לירות לעברה. לפי הרמטכ"ל הדרום קוריאני, צפון קוריאה ירתה פגזים משטחה לעבר הדרום, אך הם נחתו בצד הצפון קוריאני של הגבול הימי בין שתי המדינות. בתגובה, השיבה דרום קוריאה באש באיזור. לא דווח על נפגעים.

צפון קוריאה אישרה כי פתחה באש סמוך לגבול הימי עם דרום קוריאה במהלך תרגיל צבאי. המדינה מסרה עוד כי היא צפויה להמשיך בתרגיל באזור. "תרגילים שכאלו יימשכו על ידי יחידות צבא העם של צפון קוריאה באזור המדובר", מסר גנרל צפון קוריאני לסוכנות הידיעות במדינה.

בעשור האחרון היו שלוש תקריות קטלניות בין שתי המדינות לאורך הגבול הימי. התקרית האחרונה היתה בנובמבר, כשכוחות ימיים של דרום וצפון קוריאה ירו אחד לעבר השני לאורך קו הגבול הימי, סמוך לחופים המערביים של המדינות. חייל צפון קוריאני נהרג בתקרית ושלושה נפצעו. בכירים בצבא דרום קוריאה טענו שהירי בוצע מכיוון שהאונייה חצתה את קו הגבול הימי ולאחר שאוניית חיל הים מדרום קוריאה שלחה מספר אזהרות לכלי השייט של הצפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully