וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא רג'פקסה ניצח בבחירות בסרי לנקה

נשיא סרי לנקה מהינדה רג'פקסה זכה בכהונה שנייה לאחר שקיבל 57% מהקולות בבחירות לנשיאות המדינה. יריבו הגנרל סאראת' פונסקה צפוי לערער על התוצאות

נשיא סרי לנקה מהינדה רג'פקסה זכה בכהונה נוספת,לאחר שקיבל 57% מהקולות בבחירות לנשיאות, כך דיווחה היום (רביעי) ועדת הבחירות במדינה. יריבו העיקרי של הנשיא, הגנרל סאראת' פונסקה אמר כי הוא לא מקבל את התוצאות והבטיח לערער עליהן.

הבחירות הנוכחיות בסרי לנקה הן הראשונות זה שלושה עשורים במהלכם ניהל הממשל מלחמת אזרחים נגד המורדים הטמיליים. מול רג''פקסה התמודד הרמטכ"ל לשעבר הגנרל פונסקה. השניים היו בעבר בעלי ברית, אך במהלך מערכת הבחירות הם רבו לזכות מי מהם תיזקף הבסת הנמרים הטמיליים.

רשת ה-BBC דיווחה כי כ-100 חיילים הקיפו את המלון בעיר הבירה קולומבו בו הגנרל פונסקה שוהה. אך דובר ממשלתי מסר כי אין בכוונתם לעצור את הגנרל אלא לחפש עריקים מהצבא.

למרות מערכת בחירות רוויית אלימות, במהלכה נהרגו ארבעה בני אדם, יום הבחירות עצמו עבר בשקט יחסי. לפי משקיפים עצמאיים , לפחות 70% מ-14 מיליון התושבים שנרשמו להצבעה, אכן הופיעו לקלפיות. במהלך היום הסתבר שהגנרל פונסקה לא היה רשאי להצביע כי הוא לא נרשם. הטלוויזיה הממלכתית מיהרה לדווח כי אין לו זכות לכהן כנשיא, אך ועדת הבחירות אמרה כי אין סיבה משפטית למנוע ממנו את תפקיד הנשיא אם ינצח בבחירות.

  • עוד באותו נושא:
  • סרי לנקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully