וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים אחרי: גבר חולץ מהריסות בהאיטי

גם שבועיים אחרי רעידת האדמה שפקדה את האיטי, לא אבדה התקווה, כשכוחות אמריקאים חילצו אדם ששהה 14 יום מתחת להריסות מבנה בעיר הבירה פורט או פרינס

כוחות אמריקאים בהאיטי חילצו הלילה (רביעי) גבר בן 35 כשהוא פצוע קל לאחר ששהה שבועיים לכוד מתחת להריסות מבנה בבירה, פורט או פרינס. הגבר, מכוסה אבק ולבוש בתחתוניו בלבד, חולץ מהריסות המבנה ונלקח למרכז טיפול רפואי כשאינו סובל מפציעות חמורות.

ביזה בהאיטי. רויטרס
ביזה בהאיטי/רויטרס

החילוץ נעשה בידי הכוחות האמריקנים שהחלו להפנות את מאמציהם מפעולות החילוץ המסיביות לסיוע לתושבים שנשארו ללא קורת גג לאחר רעידת האדמה הקשה, שפקדה את האיטי וגבתה, על פי הערכות, את חייהם של כ- 200 אלף בני אדם.

שבועיים לאחר רעידת האדמה בעוצמה של 7.0 בסולם ריכטר שהורגשה באי, והחיים עדיין בלתי אפשריים. קיים חשש מפני התפרצות מחלות עקב התנאים הסניטריים הקשים ברחובות המדינה ההרוסה. מאז הרעש ועד היום חילק האו"ם קרוב לעשרה מיליון ארוחות לכמעט 450 אלף איש, ונראה שמאמצי הסיוע של הכוחות הזרים מתקשים להגיע לכמות התושבים העצומה שנותרה חסרת כל.

בתוך כך גוברים הדיווחים על התגודדויות מסכנות חיים של תושבים, הדורשים אוכל ומים מהכוחות הרבים. כחלק מהאירועים האלימים במדינה, נאלצו כוחות ברזילאים של האו"ם להשתמש בגז מדמיע לעבר קהל של אלפי תושבים, שהצטופפו יחד בתקווה לסיוע המתעכב. "הם אינם אלימים. רק נואשים ורוצים לאכול", אמר קולונל הצבא הברזילאי, פרננדו סוארס, והוסיף "הבעיה היא שאין מספיק אוכל לכולם".

כוחות האו"ם והכוחות האמריקנים הצהירו כי הם מרכזים מאמצים עבור חלוקת האוכל והסיוע ברחבי המדינה המוכה, זאת לאחר תלונותיהם הרבות של התושבים כי הסיוע אינו מגיע לקרקע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully