וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל לפרס: נגמרת לנו הסבלנות כלפי אירן

קאנלצרית גרמניה אמרה לאחר פגישתה עם נשיא המדינה כי חודש פברואר יהיה קריטי בקבלת ההחלטה להטיל סנקציות על טהרן. "חייבים לקדם מיד עיצומים חריפים נגד אירן"

קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה היום (שלישי) כי למעצמות המערב הולכת ונגמרת הסבלנות כלפי אירן ותוכנית הגרעין שלה: "אין שום ספק שטהרן אינה מוכנה לשתף פעולה לפתרון המשבר, ולכן חייבים לקדם מיד עיצומים חריפים נגדה", אמרה מרקל במסיבת עיתונאים לאחר פגישה שערכה עם נשיא ישראל שמעון פרס.

"זה הזמן למעשים, ואנחנו מצפים שצרפת, שתקבל לידיה בקרוב את תפקיד נשיאת מועצת הביטחון, תוביל סנקציות משמעותיות", אמרה מרקל, וציינה כי חודש פברואר יהיה קריטי לקבלת ההחלטות בנושא. "אנחנו מקווים שגם רוסיה וסין יצטרפו למהלך, אולם גם אם לא - יש לעשותו עם מי שמוכן להירתם". מרקל סירבה להתייחס לשאלה האם יש להציג בפני האירנים את האופציה הצבאית. בתגובה לשאלת כתבים ישראלים היא אמרה כי הפתרון לבעיה צריך להיות דיפלומטי.

מרקל נשאלה האם ניתן להשוות בין נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד לאדולף היטלר ואמרה כי "העובדה שנשיא אירן מטיל ספק בזכות הקיום של ישראל היא בלתי מקובלת לחלוטין עבור קאנצלר גרמני".

לאחר דברים אלה שיבח הנשיא פרס את "ידידותה יוצאת הדופן" של מרקל ובמיוחד את "עמידתה הנחושה בסוגיה האירנית" וציין את מעורבותה של הקאנצלרית במניעת עסקאות של חברות גרמניות עם המשטר האירני. פרס ביקש להבהיר כי לישראל "אין דבר נגד העם האירני, אלא רק נגד השלטון". פרס גם קרא לקהילה הבינלאומית לפעול "מהר ככל האפשר בכדי לנטרל את האיום לשלום העולמי שמהווה השלטון האירני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully