וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח באירופה: הכשרה לקויה בהוראת השואה

דו"ח של האיחוד האירופי שסקר את חינוך השואה בבתי"ס ומוזיאונים, מגלה כי המדריכים והמורים מקבלים הכשרה לקויה בנושא. "יותר מדי אתרי זיכרון מעבירים ידע היסטורי בלבד"

דו"ח שנכתב מטעם האיחוד האירופי קובע כי בתי ספר ומוזיאונים באירופה, חייבים ליצור קשר ברור יותר בין נושא השואה לבין נושא זכויות האדם, בבואם ללמד על פעולות הנאצים. כמו כן מותח הדו"ח ביקורת על ההכשרה הלקויה של המדריכים והמורים לגבי השואה וזכויות אדם, והמחסור במימון לאתרים וביקורי תלמידים.

הדו"ח שפורסם היום (שלישי) הוכן על ידי הסוכנות לזכויות בסיסיות (FRA) של האיחוד האירופי. מדובר בסקירה המקיפה הראשונה על הדרך בה משמשים אתרים היסטוריים ברחבי היבשת ללימוד השואה וזכויות האדם. שרי החינוך של אירופה ידונו בכינוס בממצאי הדו"ח וישתתפו מחר באירועי יום השואה הבינלאומי לציון 65 שנים לשחרור מחנה אושוויץ.

"ממצאי המחקר מראים שקשירה בין חינוך על השואה וחינוך על זכויות אדם מהווה אתגר רציני לא רק לצוותי אתרי זיכרון אלא גם למורים בבתי ספר", נמסר בהודעת ה-FRA. "ביסוס קשר בין שני הנושאים הוא חיוני, בהנחה שידע והתבוננות על העבר יכולים להשתלב בדיון על האתגרים העומדים בפני החברה בת-זמננו". הסוכנות הוסיפה כי יותר מדי אתרי זיכרון רואים את תפקידם באופן הצר של העברת ידע היסטורי בלבד: "בסך הכל, לא נראה שחינוך על זכויות אדם הוא תפיסה מבוססת, לא ברמה של אתרי זיכרון ולא רמת בתי הספר".

רבים מהתלמידים שרואיינו על ידי הסוכנות אמרו שהם "יעריכו חיבור חזק יותר להווה בפעולות החינוכיות על שואה, הן בבתי ספר והן באתרים היסטוריים". הדו"ח אף מביא ציטוט של מורה הטוען כי "זה לא מספיק לשמוע עד שהוא בן יותר מ-80 אם אתה לא מקשר את הניסיון שלו לזמן הנוכחי ואם אתה לא מכיר בכך שעדיין יש חסרונות בזכויות האדם כיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully