וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרי לנקה: קרב צמוד בבחירות לנשיאות

מיליוני אזרחים בסרי לנקה בוחרים היום את נשיאם הבא. שני המועמדים הבולטים: הנשיא המכהן שקיים את הבטחתו וסיים את מלחמת האזרחים, ומפקד הצבא שהביס את הנמרים הטמילים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

אזרחי סרי לנקה בוחרים היום (שלישי) נשיא, לראשונה מאז שהמורדים הטמילים הובסו לאחר 25 שנה של מלחמת אזרחים. 22 בני אדם מתמודדים על התפקיד הרם, אך הקרב האמיתי הוא בין הנשיא מהינדה רג'פקסה והרמטכ"ל לשעבר הגנרל סראת' פונסקה. השניים היו בעבר בעלי ברית, אך רבים כיום לזכות מי מהם תיזקף הבסת הנמרים הטמיליים.

קבוצה מגוונת של נציגי האופוזיציה התאחדה כדי לתמוך בפונסקה, במטרה להביס את הנשיא הנוכחי, שערך את הבחירות שנתיים לפני מועדן המקורי בתקווה לנצל את הפופולריות הגואה שלו לאחר סיום מלחמת האזרחים. שני המועמדים הבטיחו לבוחרים סובסידיות יקרות והעלאה בשכר במגזר הציבורי.

יותר מ-14 מיליון אזרחים נרשמו להצבעה בבחירות, וספירת הקולות תחל אחר הצהריים. ההודעה על התוצאות הרשמיות צפויה במהלך הלילה. אם אף מתמודד לא יזכה ביותר מ-50% מהקולות, ייערך סיבוב בחירות נוסף.

בתוך כך, ארבעה פיצוצים קטנים אירעו בעיר הטמילית הצפונית ג'פנה. זאת למרות תגבור האבטחה מחשש לאירועים אלימות, לאחר שמערכת הבחירות גבתה את חייהם של חמישה בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully