וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: נציג טילים חדשים בחגיגות המהפכה

לדברי מפקד משמרות המהפכה, ארצו תחשוף טילים וכלי נשק חדשים במהלך חגיגות יום השנה למהפכה האיסלמית. בתוך כך, ראש צוות המו"מ הגרעיני של אירן דחה את ביקורו במוסקבה

אירן תציג בחודש הבא טילים וכלי נשק חדשים, במהלך עשרת הימים לציון 31 שנים למהפכה האיסלמית במדינה. כך אמר היום (שלישי) מפקד משמרות המהפכה מסעוד ג'זאירי. ג'זאירי לא מסר פרטים על האירועים המתוכננים ולא הסביר אם אירן תערוך ניסוי לטילים החדשים, אך ציין כי תוכנית החלל האירנית תחנוך מיזמי לוויינים חדשים.

"משרד ההגנה של אירן יחנוך מספר טילים ומיזמי נשק במהלך תקופת הפאג'ר, לציון ניצחון מהפכת האיסלם ב-1979", אמר ג'זאירי במסיבת עיתונאים. חג המהפכה האירנית מתקיים בין 1 ל-11 בפברואר, ומתחיל ביום בו אבי הרפובליקה האיסלמית האייתוללה חומיני חזר לטהרן מגלות בצרפת.

בחודש שעבר חשפה אירן כי ביצעה ניסוי מוצלח לשיגור טיל ארוך טווח- סג'יל 2 משופר. ראש הממשלה הבריטי גורדון בראון אמר אז כי הניסוי מהווה חשש רציני עבור הקהילה הבינלאומית ומדגיש את נחיצות החרפת הסנקציות נגד אירן.

ביום ראשון דיווחה הטלוויזיה האירנית כי נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר כי בקרוב יהיו לו "חדשות טובות" אודות תוכנית הגרעין והפיתוח הגרעיני של אירן. "כולם יהיו שמחים לשמוע את החדשות הנהדרות אודות ההישגים האחרונים של ארצנו בתחום המדע והטכנולוגיה", אמר אחמדינג'ד.

"זמנה של אירן הולך ואוזל"

בתוך כך, ראש צוות המשא ומתן הגרעיני של אירן סעיד ג'לילי דחה את ביקורו למוסקבה שהיה מתוכנן להיום. כך דיווחה סוכנות הידיעות האירנית ISNA. לפי הדיווח, הביקור נדחה כדי שניתן יהיה לתאם אותו בצורה טובה יותר. ג'לילי היה צפוי להיפגש עם נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב וראש הממשלה ולדימיר פוטין. רוסיה בונה את הכור האטומי בבושהר, והודיעה כי הכור יחל לפעול השנה.

אמש הזהירה קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל את אירן כי יוטלו עליה סנקציות חדשות, אם זו לא תשתף פעולה בשיחות עם שש מעצמות המערב על תכנית הגרעין שהיא מפתחת."הזמן אוזל", אמרה מרקל בשיחה עם דיפלומטים בברלין. היא הוסיפה שאם יוטלו סנקציות נוספות על אירן "תהיה זו טרגדיה לעם האירני".

בתוך כך, החשדות במערב לפיהם תוכנית הגרעין של אירן אינה מיועדת אך ורק לצרכי שלום, כפי שחוזרים וטוענים בטהרן, קיבלה חיזוק עם פרסום של דו"ח מודיעיני סודי שהועבר לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. הדו"ח, שפורסם אתמול בשבועון הגרמני "דר שפיגל", חושף פרטים על מבנה תוכנית הגרעין הצבאי האירנית ועל ניסויים סודיים שנערכו באירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully