וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נקים ועדת בדיקה לממצאי גולדסטון"

לדברי השר אדלשטיין, שנועד הלילה עם מזכ"ל האו"ם, הדו"ח על המבצע בעזה נותן לגיטימציה לאנטישמיות, וישראל לא תקים ועדה לבדיקת ממצאיו. לפי הצעת אהוד ברק, משפטנים ישראלים בכירים יבחנו את טענות הדו"ח

ישראל לא תקים ועדה לבדיקת ממצאי דו"ח גולדסטון על מבצע "עופרת יצוקה". כך הבהיר הבוקר (שלישי) שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין (הליכוד). בראיון לקול ישראל אמר אדלשטיין, כי המסמך שתעביר ישראל לאו"ם בימים הקרובים אינו תגובה לדו"ח. הוא הדגיש, כי המסמך עוסק בחקירות פנימיות שערך צה"ל, והוא יועבר לאו"ם לפי בקשת הארגון.

אדלשטיין, שנפגש הלילה בניו יורק עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון, צייו כי הבהיר לבאן שדו"ח גולדסטון ודומיו מעוררים אנטישמיות ויוצרים בסיס למי שרוצים לעסוק בהכחשת השואה, באנטישמיות ובשנאת ישראל. לדבריו, המזכ"ל התייחס לנושא "בכובד ראש".

דברי אדלשטיין, לפיהם לא תוקם ועדת בדיקה, נאמרו על רקע דיווח היום ב"הארץ". לטענת העיתון, ישראל צפויה להודיע לאו"ם על הסכמתה להקים ועדת בדיקה, שתתמקד במספר סוגיות הנוגעות למבצע בעזה. לפי הדיווח, זו ההבנה המתגבשת בימים האחרונים בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל, רבאלוף גבי אשכנזי. הוועדה, שחבריה יהיו משפטנים ישראלים בכירים, תשמע עדויות של בכירים בדרג המדיני והצבאי ותזמן גם את עורכי התחקירים הפנימיים בצה"ל. עם זאת, הוועדה לא תחקור מפקדים וחיילים שהשתתפו בלחימה.

לפי הצעת ברק, תעסוק ועדת הבדיקה בשתי סוגיות עיקריות: איכות התחקירים והחקירות שניהל צה"ל בדבר טענות לאירועים חריגים בעת הלחימה וטיב ההחלטות שהתקבלו בממשלה, בקבינט ובמטכ"ל באשר למדיניות הפעלת הכוח. הוועדה תצטרך לקבוע אם החקירות הפנימיות עמדו ברף הבינלאומי הנדרש מחקירה צבאית כזו. בתחום המדיני, היא תבחן אם יש ממש בטענת גולדסטון - שבכירים ישראלים דוחים מכל וכל - שלפיה הוחלט מראש שהמבצע יתנהל כמסע ענישה, המכוון לפגוע באוכלוסייה האזרחית הפלסטינית ברצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully