וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: אירן תוכל לייצר פצצת אטום עוד השנה

השבועון הגרמני "דר שפיגל" טוען כי הגיע לידיו דו"ח של סבא"א, ממנו עולה כי באירן מתרכזים כעת בדרכים להקטין את פצצת האטום, כך שניתן יהיה להרכיבה על ראש קרב

החשדות במערב לפיהם תוכנית הגרעין של אירן אינה מיועדת אך ורק לצרכי שלום, כפי שחוזרים וטוענים בטהרן, קיבלן חיזוק עם פרסום של דו"ח מודיעיני סודי שהועבר לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. הדו"ח, שפורסם היום (שני) בשבועון הגרמני "דר שפיגל", חושף פרטים על מבנה תוכנית הגרעין הצבאי האירנית ועל ניסויים סודיים שנערכו באירן.

הדו"ח מסתמך על מידע שהושג ממחשב שנתפס באירן לפני מספר שנים והכיל "מידע רגיש ביותר". המחשב הגיע לידי נציגי ארצות הברית דרך סוכנות הביון הגרמני ומשם הועבר לסאב"א. הדו"ח מסתמך בנוסף על דיווחים מפיו של עלי ראזה עסגרי, סגן שר ההגנה האירני לשעבר שערק למערב ושל מדען הגרעין סהרם אמירי ש"נעלם" במהלך עלייה לרגל למכה ביוני 2009.

לפי המסמכים שהגיעו לידי "דר שפיגל", ישנו ענף צבאי סודי של תוכנית הגרעין האירנית, שכפוף לשר ההגנה והוא בעל מבנה סודי. בראש התוכנית עומדים שר המדע, המחקר והטכנולוגיה ומדען בכיר המשמש גם כקצין במשמרות המהפכה. גורמים שקראו את הדו"ח טוענים כי לטהרן יש כוונות רציניות לפיתוח של פצצה גרעינית וכי התוכניות נמצאות כבר בשלב מתקדם מאוד. הם טוענים כי אירן תוכל להתחיל ביצור פצצת אטום פרימיטיבית, בגודל של משאית, כבר בשנה הקרובה, וכי עיקר המאמצים הטכנולוגיים ומדעיים מתרכזים כעת במציאת דרכים להקטין את ראש הקרב. המומחים מעריכים כי אירן תגיע ליכולת זו בשנים 2012 -2014 ואז תוכל להרכיבו על טיל בליסטי, שיוכל לאיים על ישראל ומדינות מערביות נוספות. עוד חושפים המסמכים, כי אירן כבר ערכה מספר ניסויים בתחום וכי התוצאות היו טובות והממשלה הגדירה את הטכנולוגיה כ"בת-השגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully