וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטשל מציע: שיחות שלום בדרג שרים

אבו מאזן בוחן הצעה של השליח האמריקאי, לפיה השיחות בין ישראל לפלסטינים יחודשו בדרגים נמוכים. לפי ההצעה, ישראל גם תעביר לרשות סמכויות ביטחוניות ותשחרר אסירים

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בודק בימים אלה את ההצעה האמריקאית לחידוש השיחות עם ישראל בדרג נמוך יותר מראשי המדינות. כך מסרו היום (שני) מקורות פלסטיניים. לפי המקורות, ההצעה הזו הגיעה מג'ורג' מיטשל, שליחו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה למזרח התיכון, המנסה לחדש את שיחות השלום לאחר 13 חודשים ללא משא ומתן בין הצדדים.

מקורות פלסטינים שנפגשו עם מיטשל במהלך סוף השבוע האחרון, במהלכו ביקר באזור, אמרו כי הוא הציע שורת צעדים בוני אמון, שאמורים לשפר את תנאי המחיה של הפלסטינים. בין הצעדים הללו, אומרים בצד הפלסטיני, כלולים גם העברת סמכויות ביטחוניות מידי צה"ל לאנשי הרשות הפלסטינית בחלקים של הגדה המערבית, הסרת מחסומים ושחרור של מספר אסירים פלסטינים. הצעדים הללו, לפי ההצעה של מיטשל,יידונו בפגישות של שרים בכירים משני הצדדים, אולם לא בפגישת פסגה בין נתניהו לאבו מאזן.

"קיום של שיחות בדרגים נמוכים עם ישראל, שידונו בנושאים הקשורים לחיי היום-יום של הפלסטינים, אינם יכולים להוות אלטרנטיבה למשא ומתן", אמר גורם פלסטיני המקורב לאבו מאזן שביקש להישאר בעילום שם. יחד עם זאת, הוסיף הגורם, אבו מאזן ידון בהצעות של מיטשל בימים הקרובים עם מנהיגים שונים של מדינות ערב, "כדי שהעמדה הפלסטינית תגובה על ידי העולם הערבי", אמר הגורם.

מקורות פוליטיים בישראל מסרו לסוכנות הידיעות "רויטרס", שפרסמה את הדברים, כי הם אינם מודעים לנושאים משניים שיש לדון עליהם עם הפלסטינים, כולל נושא שחרור אסירים. המקורות הישראלים טוענים כי נתניהו מעדיף לנהל שיחות בדרג של שרים או אף נמוך יותר, שידונו בצמצום ההבדלים בין הצדדים בסוגיות הליבה של שיחות השלום שהוקפאו.

בפתח ישיבת הממשלה אתמול התייחס נתניהו לפגישה שקיים קודם לכן עם מיטשל. לדבריו, "נפגשתי עם השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל. הבעתי בפניו את הערכה שממשלת ישראל, ואנו רוחשים לו ולנשיא ארה"ב ברק אובמה על מאמציהם להניע את תהליך השלום". נתניהו הוסיף: "שמעתי כמה רעיונות מעניינים באופן שבו נוכל לחדש את התהליך. באופן שיטתי אנו מעוניינים לעשות זאת והבעתי את תקוותי שזה יאפשר את חידוש התהליך. הפלסטינים צריכים לקבל את הרעיונות, ואני מקווה שחשוב לשני הצדדים שיהיה שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully