וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: סרטי שואה משפיעים יותר מסיור בפולין

סקר מיוחד שערך מכון "משואה" ללימוד השואה מעמיד בסימן שאלה את יעילות המסע למחנות המוות. עוד נמצא כי הגורם היעיל ביותר להנחלת זיכרון השואה הוא עדויות הניצולים

ערב יום הזיכרון הבינלאומי לשואה יצויין ברחבי העולם ביום רביעי הקרוב. מכון משואה ללימוד השואה חושף סקר בקרב מאות תלמידי תיכון ברחבי הארץ לפיו סרטי שואה משפיעים יותר מסיורים לפולין.

במקום הראשון, על פי הסקר, ניצבות העדויות ממקור ראשון שמעבירים ניצולי השואה עצמם – 38% מהתלמידים ציינו את העדויות כמקור המשמעותי ביותר ללימוד על אירועי המלחמה עבורם. במקום השני, עם 22%, ניצבים סרטי הקולנוע העוסקים בשואה ובאירועי המלחמה: מבין הסרטים זכה "הפסנתרן" לדירוג הגבוה ביותר כאשר 36% מהנשאלים טענו כי הוא הסרט שעיצב בצורה החזקה ביותר את תפיסתם אודות השואה.

אל המקום השני הגיע הסרט "רשימת שינדלר" של סטיבן שפילברג שצויין ע"י 19% מהנשאלים. ברשימת הסרטים המשפיעים ביותר שציינו הנשאלים ניתן גם למצוא שמות מפתיעים יותר ובהם "ללכת על המים" של הבמאי הישראלי איתן פוקס ואפילו "ממזרים חסרי כבוד" של הבמאי קוונטין טרנטינו.

המסעות לפולין תפסו רק את המקום השלישי בדירוג כאשר רק 20% מהנשאלים ציינו את המסע כמקור העיקרי לעיצוב תפיסתם את השואה. נתון מעניין נוסף מצביע על כך שרק אחוז אחד מבני הנוער שהשיבו לסקר רואה ברשת האינטרנט כמקור מרכזי למידע אודות התקופה והאירועים שהתרחשו בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully