וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח ממיאנמר: מנהיגת האופוזיציה תשוחרר

שר בכיר בממשלת מיאנמר אמר כי מנהיגת האופוזיציה במדינה תשוחרר ממעצר בחודש נובמבר. מעצר הבית בה שוהה אונג סאן סו צ'י יסתיים כחודש לאחר הבחירות המתוכננות במדינה

מנהיגת האופוזיציה במיאנמר תשוחרר כשמעצר הבית שלה יסתיים בנובמבר, כך דיווחה היום (שני) סוכנות הידיעות רויטרס. על פי עדים שנכחו במפגש בין שר הפנים במיאנמר הגנרל אונג או לאנשי עסקים מקומיים, השר אמר כי כלת פרס הנובל לשלום אונג סאן סו צ'י. תצא ממעצר הבית בו היא שוהה בעוד כ-10 חודשים, כחודש לאחר המועד הצפוי של הבחירות הדמוקרטיות הראשונות במדינה מזה 20 שנה. רויטרס לא אישרו את המידע באופן עצמאי.

סו צ'י נמצאת במעצר במשך 15 מתוך 21 השנים האחרונות, ונשפטה ל-19 חודשים נוספים באוגוסט האחרון, לאחר שנתנה מחסה לאזרח אמריקאי ששחה לביתה שעל שפת אגם.

הבחירות המתוכננות צפויות להיות הראשונות מאז 1990, כשמפלגתה של סו צ'י, הליגה הלאומית לדמוקרטיה (NLD) זכתה בניצחון גורף שלא זכה להכרה על ידי החונטה הצבאית השלטת במדינה. השר או הוסיף שגם סגן יו"ר המפלגה טין או, לשעבר שר ביטחון במיאנמר, ישוחרר בחודש הבא לאחר 10 שנות מעצר. בכיר במפלגת NLD אמר כי שחרורם של סו צ'י וטין או לפני הבחירות הוא חיוני. "הדבר החשוב ביותר הוא שהם חייבים להשתחרר בזמן מתאים כדי שהם יוכלו לעבוד לקראת פיוס לאומי", הוא אמר.

השר או התייחס אף לבחירות ואמר שהממשלה תקדם כלכלת שוק בסגנון בינלאומי לאחר קיומן. "אנחנו לא מפלגה תאבת כוח. הבחירות ייערכו ב-2010 ללא בעיה. אני מבטיח שהבחירות תהיינה חופשיות והוגנות ולא יהיו זיופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully