וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורטינוס: "נפעל לפתרון הסכסוך במזה"ת"

ספרד רואה במציאת פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני כאתגר החשוב ביותר במהלך כהונתה כנשיאת האיחוד האירופי. שר החוץ הספרדי: "שנה היא לוח הזמנים המקסימלי"

מציאת פתרון לסכסוך הישראלי פלסטיני הוא האתגר החשוב ביותר במהלך תקופת כהונתה של ספרד כנשיאת האיחוד האירופי, כך אמר שר החוץ הספרדי מיגל מורטינוס בראיון שפורסם היום (ראשון) בעיתון הגרמני וולט אם סונטאג. לדבריו, שני הצדדים רוצים לקיים משא ומתן אך צריכים עידוד. "אירופה צריכה לדחוף את זה קדימה ולעבוד כדי שפתרון שתי המדינות יהפוך למציאות בהקדם האפשרי. שנה היא לוח הזמנים המקסימלי".

מורטינוס הוסיף כי לשלום יהיו השלכות על כל האזור, כולל אירן, שתישאר אתגר עבור הדיפלומטיה האירופית. "אנו עדיין מקווים שהנהגת אירן תגיב בחיוב להצעות של הקהילה הבינלאומית – מעל הכל לידו המושטת של נשיא ארצות הברית", אמר מורטינוס. מורטינוס אף הוסיף שאם אירן תמשיך לדחות את המערב, הקהילה הבינלאומית צריכה לנקוט בפעולות דיפלומטיות, כמו גם מועצת הביטחון של האו"ם, ולשלול פעולה צבאית.

שר החוץ הספרדי אף התייחס למועמדותה של טורקיה לחברות באיחוד האירופי ואמר כי ספרד, שתכהן כנשיאת האיחוד, מרגישה שטורקיה שייכת לאיחוד. "טורקיה היא חלק ממשפחת העם האירופי. עדיף שטורקיה תהיה בתוך האיחוד ומאשר להשאיר אותה עומדת בחוץ", אמר מורטינוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully