וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: רוב המהגרים לישראל אינם פליטים

מרבית המהגרים שמגיעים לישראל מאפריקה הם מהגרי עבודה ולא פליטים, כך עולה ממחקר חדש באוניברסיטת חיפה. "ארגוני הזכויות כותבים על דברים שהם אינם מבינים בהם"

מחקר חדש קובע כי מרבית המהגרים מאפריקה לישראל אינם פליטים, אלא דווקא מהגרי עבודה. "קשה להתעלם ממצוקתם של פליטים הנסים על נפשם, אולם סיפור הפליטים נראה ככיסוי שבא להגן על כניסתם לישראל של מאות אלפי מהגרי עבודה מאפריקה", נכתב במחקר, שפרסם פרופסור ארנון סופר מאוניברסיטת חיפה בשיתוף המכללה לביטחון לאומי.

לטענת סופר, "מחקרים עדכניים מסמנים מדינות קרובות הרבה יותר מישראל כיעדם של מרבית הפליטים". נתוניו של סופר משתלבים עם אלה של מחקר אחר, שערכה עו"ד עפרה קלינגר לפיו מתוך 4,420 המהגרים שהגיעו מאפריקה בשנת 2008, רק 23 דיווחו כי הגיעו מחבל דארפור מוכה הסכסוכים.

לדברי עו"ד קלינגר, "בנתונים מספריים אלה יש כדי לתמוך בטענה כי בעיקרו של דבר מדובר בהגירת עבודה וכי המהגרים משאירים את משפחתם מאחור במטרה להבטיח הכנסה למשפחה או ליצור בסיס כלכלי להבאתה לישראל".

להערכת פרופ' סופר, הנתונים נובעים מכך שאירופה סגרה את השערים בפני המהגרים. "קרטל ארגוני הזכויות פועל בישראל, בדרך כלל ללא ידע או הבנה מספקת של הנושא. הם כותבים על דברים שאינם יודעים עליהם מאומה וגורמים נזק ישיר לתושבי ישראל, בעיקר לשכבות החלשות וגם למהגרים עצמם שנדחקים לשוליים החברתיים", סיכם סופר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully