וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגרמניה מאשימים: נתניהו פוצץ את עסקת שליט

גורמים בשירות הביון הגרמני האשימו את ראש הממשלה באחריות לקריסת העסקה לשחרור החייל החטוף. בלשכת נתניהו דוחים את ההאשמות: "נחושים לשמור על ביטחון ישראל"

רויטרס

(צילום: רויטרס, הערוץ הראשון, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אילן שניג)

העסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט מתעכבת ועומדת לפני קריסה, בשל סירוב ישראלי לחתום על ההסכם אליו הגיעו הצדדים במשא ומתן. כך דווח הבוקר (ראשון) בשבועון הגרמני "דר שפיגל". לפי הדיווח, המתבסס על גורמים בשירות הביון הגרמני, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו היה אמור לחתום על העסקה לקראת סוף 2009, בחג המולד, אולם סירב לעשות זאת וטען כי תנאי ההסכם אינם מקובלים עליו. זאת אף שהתנאים הללו סוכמו מראש לאחר חודשים של משא ומתן.

גורמים בשירות הביון הגרמני המעורים בפרטי המשא ומתן טוענים כי "במקום לחתום על ההסכם עליו שקדו נתניהו ושליחיו למשא ומתן, ראש ממשלת ישראל הציג תנאים חדשים לחלוטין, העמיד בפני הפלסטינים אולטימטום חדש ודרש מהם לחתום עליו מיד, ללא כל התייעצות". לפי הגורמים, התנאים החדשים אותם הציב נתניהו עמדו כמעט בניגוד מוחלט לכל מה שהצד הפלסטיני הסכים לו בעבר במשא ומתן.

לפי הדיווח בדר שפיגל, בגרמניה כועסים על התנהלותו של נתניהו בסבב השיחות האחרון, וגורמים בשירותי הביון הגרמני אף טענו כי התנהגותו של ראש ממשלת ישראל פגעה במוניטין של שירותי הביון, בתיווך במגעים בין צדדים יריבים בעולם.

בלשכת ראש הממשלה הגיבו הבוקר לפרסומים. "המשא ומתן להחזרת גלעד שליט הוא תהליך ממושך ומורכב, שדורש עצבי ברזל", אומרים בלשכה. "ראש הממשלה בנימין נתניהו נחוש לכל אורך התהליך לשמור על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל. עמדתו העקבית היא שיש לאזן בין הרצון העז של כולנו להביא את גלעד הביתה בריא ושלם, לבין הצורך למנוע מאסירים מסוכנים מאוד וכאלה שרצחו במו ידיהם לחזור למקומות שמהם יוכלו לפגוע באזרחי ישראל".

גם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, הטיל על ישראל את האחריות להכשלת המגעים לגיבוש עסקת שליט. בנאום שנשא ביום שישי בדמשק לציון שנה למבצע 'עופרת יצוקה' ברצועת עזה, אמר משעל: "מה שטרפד את העסקה הוא המשחקים הישראלים. נתניהו ניסה לעשות מה שאולמרט עשה לפניו. ישראל היא הנושאת הבלעדית באחריות לטרפוד העסקה".

משעל הוסיף ואמר בנאומו כי החייל החטוף גלעד שליט "לא ישוב אל ביתו לפני שאסירינו ואסירותינו ישוחררו מבתי הכלא בישראל". הוא הבהיר כי ארגונו לא מתכוון לוותר על עקרונותיו הלאומיים ועל דרך ההתנגדות: "לא נוותר על זכויות עמנו, לא נוותר על עקרונותיו. חמאס לא ישתנה עד שהאדמה תשוחרר, עד שירושלים תושב ועד שזכות השיבה תושג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully