וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: הבחירות לפרלמנט יידחו בארבעה חודשים

דובר ועדת הבחירות הודיע על דחייתן בשל "בעיות תקציב, בעיות ביטחוניות ומכשולים לוגיסטים". הדחייה עולה בקנה אחד עם דרישת מדינות המערב לעריכת רפורמות שיבטיחו את אמינות הבחירות

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: יאיר דניאל)

הבחירות הכלליות באפגניסטן נדחו בארבעה חודשים בעקבות מחסור חמור בכסף. כך הודיע בצהריים (ראשון) דובר ועדת הבחירות המרכזית בקאבול. המהלך עורר ביקורת מצד הממשל, משום שהוא סותר את דרישות חוקת המדינה.

המועד המקורי שנקבע לבחירות היה 22 במאי, כפי שנדרש בחוקת המדינה. פזיל אחמד מנווי, בכיר בוועידת הבחירות, הודיע במסיבת עיתונאים כי התאריך החדש לבחירות הוא 18 בספטמבר. לדבריו, הסיבה לדחייה נובעת מ"בעיות ואילוצים בקבלת התקציב המתאים
וכן בשל בעיות ביטחוניות, מכשולים לוגיסטים וניסיון לשפר את תהליך ההצבעה".בעבר טענה ועדת הבחירות כי חסרים לה 120 מיליון דולרים לקיום הבחירות לבית התחתון של הפרלמנט. אולם נשיא אפגניסטן, חמיד קרזאי, התעקש שהבחירות יתקיימו במועדן והתחייב לממן את ההליך הדמוקרטי, אם הקהילה הבינלאומית לא תעניק כספים.

לאחרונה דרש האו"ם מאפגניסטן לערוך רפורמות מקיפות בהליכי הבחירות במטרה למנוע את הזיופים ואי הסדר שהתגלה כבבחירות לנשיאות שנערכו בחודש אוגוסט. קרזאי, שהושבע אז לנשיא בפעם השנייה הבטיח להיאבק ב"נגע השחיתות" שדבק בממשלו, ולאחד את כל חלקי העם האפגני תחת רפורמות.

  • עוד באותו נושא:
  • אפגינסטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully