וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה גייס בכיר לשעבר לקראת הבחירות לקונגרס

נשיא ארה"ב מינה את דיוויד פלאף, שעמד בראש מטה הבחירות שלו לנשיאות, לשמש כיועץ בכיר בניסיון לשפר את מצב המפלגה הדמוקרטית לקראת הבחירות לקונגרס שייערכו בנובמבר

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אינו נשאר אדיש נוכח הפסד המפלגה הדמוקרטית את המושב של מדינת מסצ'וסטס בסנאט השבוע. גורמים בבית הלבן אישרו הלילה (ראשון) כי אובמה גייס את דיוויד פלאף, ששימש כיועצו הבכיר במירוץ לנשיאות ארצות הברית, כדי להתכונן לבחירות אמצע התקופה לקונגרס שייערכו בחודש נובמבר השנה.

דובר מטעם הבית הלבן אישר כי פלאף, שנחשב לאחד מאדריכלי הניצחון של אובמה ועמד בראש מטה הבחירות שלו לנשיאות, קיבל על עצמו את למלא את תפקיד איש הקשר הפוליטי הראשי מחוץ לבית הלבן, ויהיה אחראי לתיאום מאמצי הבחירות לבית הנבחרים, לסנאט ולתפקידי המושלים. כמו כן, הוא יפקח על פעולות מקדימות לקראת הבחירות, כדי למנוע הפתעה כפי שהיתה במסצ'וסטס.

האחראי על התקשורת בבית הלבן, דן פייפר, אמר כי ממשל אובמה "פועל באווירה פוליטית מאתגרת", וכי חזרתו של פלאף נועדה "להציב את כל השחקנים הטובים על שדה המשחק". בניו יורק טיימס דווח, כי אובמה זימן את פלאף לחדר הסגלגל כבר ביום שלישי, שעות ספורות לפני שנסגרו הקלפיות במסצ'וסטס וביקש ממנו למלא את התפקיד. אולם גורמים בבית הלבן טענו במקביל כי חזרתו של פלאף היא "פחות בגלל מסצ'וסטס ויותר בגלל העובדה ששנת הבחירות מתחממת, ולפלאף יש יותר זמן פנוי".

בבחירות המיוחדות שנערכו במסצ'וסטס ביום שלישי ניצח המועמד הרפובליקני סקוט בראון את המועמדת הדמוקרטית מרתה קוקלי והפך בכך לרפובליקני הראשון שמייצג את המדינה בסנאט מאז 1972. בעקבות ההפסד, איבדו הדמוקרטים את הרוב המיוחס שלהם של 60 קולות בסנאט, והדבר צפוי להקשות על הנשיא לקדם את הצעת החוק לביצוע רפורמה מקיפה בביטוח הבריאות של תושבי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully