וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונצואלה: אלפים הפגינו בעד ונגד צ'אווס

בחודש ספטמבר יבחרו אזרחי ונצואלה פרלמנט חדש, ומערכת הבחירות יצאה לדרך בהפגנות ענק שהביעו תמיכה והתנגדות לרפורמות הסוציאליסטיות של הוגו צ'אבס

אלפי בני אדם יצאו הלילה (שבת) לרחובות קראקס, בירת ונצואלה, כדי להפגין נגד המשטר ה"דיקטטורי" של הנשיא הוגו צ'אווס. מולם הפגינו אלפים מתומכיו של הנשיא, שערכו אירוע משלהם לציון 52 שנים להפלתו של הרודן מרקוס פרז חימנז.

"2010 היא שנה של שינוי בוונצואלה, שנה שבה האחדות תנצח את השנאה", אמר מנהיג האופוזיציה חוליו בורחס למפגינים. לעומתו, אמר צ'אבס לתומכיו: "אני דורש נאמנות מוחלטת למנהיגותי, כל דבר אחר יחשב לבגידה. אינני אינדיבידואל, אני הוא העם. זו חובתי לדרוש כבוד לעם". נשיא ונצואלה אמר לתומכיו כי אם הם מוקירים את ארץ מולדתם - עליהם להצביע עבור מפלגת השלטון בבחירות לשני בתי הפרלמנט בחודש ספטמבר הקרוב: "שוב עלינו לזכות בניצחון באסיפה הכללית כדי להמשיך ולבנות את מדינתו הסוציאליסטית. בואו נרחיב את הפרויקט הסוציאליסטי".

ההפגנות הללו הגיעו לאחר שבסוף השבוע שעב נשא צ'אווס את הנאום השנתי שלו לפרלמנט והודיע על שורת צעדים כלכליים. בין היתר הודיע צ'אווס על מינוי שר אוצר חדש, על העלאת שכר המינימום ועל הכוונה לחזק את המטבע הלאומי. במהלך הנאום הנשיא לא שכח לעקוץ את מתנגדיו והכריז: "הם אומרים שהמדינה נמצאת בקריסה ושצ'אבס הולך ליפול, אבל הם הולכים להתאכזב. הם אומרים שהכל קורה באשמת צ'אווס וחוזרים על כך כל הזמן, אז יש אנשים שמאמינים להם. יש כאן ממשלה, שיודעת מה היא עושה". סקרים אחרונים מצביעים על ירידה בכוחו של נשיא ונצואלה, שזכה בתחילת 2009 לכ-60% וכיום נהנה רק מכ-50 אחוזי תמיכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully