וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדה תעופה בבריטניה פונה עקב איום כימי

אדם חשוד נתפס בדרכו לטיסה לכיוון לונדון כשבמזוודתו אבקה לבנה לא מזוהה. שדה התעופה פונה והמשטרה הכריזה על "ארוע כימי". קצין המשטרה: "לא נשקפת סכנה לציבור"

משטרת מנצ'סטר פינתה היום (שבת) חלקים משדה התעופה בעיר והכריזה על "אירוע כימי", לאחר שאדם נתפס בדרכו לעלות על טיסה לכיוון לונדון כשהוא נושא אבקה לבנה לא מזוהה. אזור ה"צ'ק אין" של השדה פונה לאחר שהאבקה התגלתה במזוודתו של האיש, שביקש לטוס לשדה התעופה הית'רו בלונדון. החומר נמצא תחת בדיקה וקצין המשטרה של מנצ'סטר הודיע כי לא נשקפת סכנה במקום.

אמש העלתה בריטניה את רמת הכוננות שלה כנגד איומי טרור מ'משמעותית' ל'חמורה'. זוהי הדרגה השנייה בחומרתה במדרג הבריטי. הפעם האחרונה שבה הכריזה בריטניה על רמת הכוננות הזאת הייתה ביולי 2009.

כוחות הביטחון האמריקאיים הונחו להעלות את רמת הכוננות ולחפש אחר מחבלות מתאבדות פוטנציאליות העשויות להגיע מתימן, כך דווח היום ברשת איי.בי.סי. לפי גורמים ברשויות הביטחון האמריקאיות לפחות שתיים מהמחבלות קשורות לארגון אל קאעדה. לדברי הגורמים חזות עשויה להיות מערבית והן משתמשות בדרכונים מערביים.

"יש לאל קאעדה נשים המאומנות לביצוע פעילות טרוריסטית", אמר בכיר בבית הלבן. עם זאת האיום אינו מוגדר "מיידי".

בסוף דצמבר ניסה עבדול פארוק עבדול מוטלב, אזרח ניגרי בן 23 החשוד בקשרים עם אל קאעדה, לפוצץ את טיסת חברת דלתא מהולנד לארה"ב כשעל סיפונה 278 נוסעים. לקראת הנחיתה בדטרויט הפעיל מוטלב מטען קטן המורכב מנוזלים ומאבקות, אולם זה לא להתפוצץ כמתוכנן, וגרם לשריפת מטען קלה במטוס. מיד אחר כך השתלטו הנוסעים על המחבל, והוא נלקח למעצר עם נחיתת המטוס. האירוע הסתיים כשהמחבל סובל מכוויות קשות שנגרמו לו בעת שהפעיל את המטען. כמו כן סבלו שני נוסעים מפציעות קלות.

עדכון ראשון: 17:06

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully