וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באן: "למרות ההקפאה - הבנייה בגדה נמשכת"

מזכ"ל האו"ם הביע דאגה מכך שלמרות ההקפאה, נמשכת הזרמת הכספים והפעילות בהתנחלויות. "ישראל מפרה חוקים בינלאומיים וסותרת את מפת הדרכים"

מזכ"ל האו"ם באן קי מון אמר אמש (חמישי) כי המשך הבנייה בהתנחלויות מעכב את תהליך השלום. "הבנייה בהתנחלויות מפרה חוקים בינלאומיים וסותרת את מפת הדרכים שבמסגרתה מחויבת ישראל להקפיא את הבנייה, כולל 'גידול טבעי'", אמר.

באן הביע דאגה מכך שלמרות ההקפאה, נמשכת הזרמת הכספים והפעילות בהתנחלויות. בנוסף, התייחס מזכ"ל האו"ם גם למשא ומתן עם הפלסטינים. "המתח במזרח ירושלים עולה. אנשים ברצועת עזה ובדרום ישראל ממשיכים לסבול מאלימות. אם לא נתקדם בתהליך המדיני, נסתכן בנסיגה לאחור".

אתמול אמר נשיא ארה"ב ברק אובמה, כי ממשלו העריך יתר על המידה את יכולתו לקדם את שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים. "שני הצדדים לא מוכנים לבצע מחוות אמיצות כדי לקדם את התהליך", אמר הנשיא האמריקאי בראיון מיוחד שהעניק למגזין טיים לרגל שנה לכהונתו. הראיון התפרסם על רקע ביקורו של השליח האמריקאי ג'ורג' מיטשל באזור.

אובמה התייחס גם באופן ישיר לישראל ולבעיות של ממשלת נתניהו להתקדם בתהליך: "למרות שהם הראו אחרי הרבה זמן, רצון לבצע כמה תיקונים במדיניות שלהם, עדיין קשה להם לבצע מחוות אמיצות". יחד עם זאת, הנשיא הבטיח כי הוא לא אומר נואש מתהליך השלום: "מה שנצטרך לעשות זה להמשיך לעבוד עם שני הצדדים, בכדי להגיע למה שנראה לי הוא הרצון העמוק ביותר של כל המעורבים – פתרון של שתי מדינות עם ביטחון לישראל וריבונות לפלסטינים, תוך התרכזות בפיתוח הכלכלה הפלסטינית ושיפור חייהם עבור הילדים והנכדים".

עדכון ראשון: 3:35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully