וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: על סין לחקור הפעולות נגד "גוגל"

מזכירת המדינה האמריקאית אמרה כי ארצה תדון עם שלטונות סין בפגיעה בגולשים, והפצירה בבייג'ינג לחקור את טענות גוגל בדבר צנזור תכנים במנוע החיפוש

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, אמרה היום (חמישי) כי היא מצפה מסין לבצע חקירה יסודית ושקופה של ההתקפות הוירטואליות שהובילו את חברת "גוגל" לשקול להפסיק את פעילותה במדינה. קלינטון, מתחה ביקורת על סין בשל מה שהיא הגדירה כפגיעה בחופש השימוש באינטרנט, ודרשה מהרשויות בבייג'ינג לחקור את טענות גוגל בדבר הטלת צנזורה על תכנים ובדבר פגיעה בחשבונות דואר אלקטרוני.

"מדינות שמגבילות את הגישה החופשית למידע או מפרות את הזכויות הבסיסיות של גולשי האינטרנט, מסתכנות בהקפתן בחומה מול ההתקדמות של המאה הבאה", אמרה קלינטון בנאום על חופש האינטרנט שנשאה במוזיאון העיתונות בוושינגטון. היא ציינה כי לארצות הברית ולסין "יש חילוקי דעות בסוגיה הזו, ואנחנו מתכוונים לטפל בכך באופן ישיר ועקבי".

קלינטון ציינה את סין בין שורה של מדינות בהן נרשמה לדבריה "עלייה חדה באיומים על הזרימה החופשית של המידע" בשנה האחרונה, לצד טוניסיה, אוזבקיסטן, וייטנאם ומצרים. "כמה מדינות הציבו מחסומים אלקטרוניים, שמונעים מהתושבים לגשת לחלקים של הרשתות העולמיות", אמרה. "הן מחקו מילים, שמות ומונחים מתוצאות מנועי החיפוש. הן הפרו את פרטיות התושבים שביצעו חופש דיבור פוליטי בלתי אלים. מדינות שמצנזרות חדשות ומידע חייבות להכיר בכך כי מנקודת מבט כלכלית, אין אבחנה בין צנזורה על נאום פוליטי או על נאום מסחרי", אמרה מזכירת המדינה, "אם עסקים במדינה שלכם לא מקבלים גישה למידע כלשהו, זה יצמצם את הצמיחה באופן בלתי נמנע".

הנאום של קלינטון בא ימים ספורים לאחר שגוגל איימה להפסיק את פעילותה בסין לחלוטין, וטענה כי גורמים רשמיים בסין הטילו צנזורה על חלק מהתוכן של מנוע החיפוש ואף פרצו לתוך חשבונות דואר אלקטרוני במחשבים של פעילים פוליטיים.

קלינטון ניצלה את הנאום כדי לקרוא לסינים לבחון היטב את הפרשה. "אנחנו מצפים שהרשויות הסיניות יערכו בדיקה מקיפה של החדירות הממוחשבות שגרמו לגוגל להוציא את ההודעה", אמרה. "אנחנו גם מצפים כי החקירה ותוצאותיה יהיו שקיפות לכל".

משרד החוץ האמריקאי הודיע כי הוא מתכנן להגיש תלונה רשמית לסין בנושא, אולם סגן שר החוץ הסיני הכחיש כי מדובר בבעיה פוליטית. "המקרה של גוגל לא צריך להיות קשור ליחסים בין שתי הממשלות והמדינות", אמר סגן השר הא יאפיי. "אחרת, זו תהיה פרשנות מוגזמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully