וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: לא נפתח במערכה חדשה מול הטליבן

שר ההגנה האמריקאי הגיע לביקור בפקיסטן בכדי לשכנע את ראשי הצבא המקומי להרחיב את פעולותיו נגד הלוחמים המורדים במדינה, אולם דובר הצבא אמר: "אנו פועלים מעבר ליכולותינו"

שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס ערך היום (חמישי) ביקור לא מתוכנן בפקיסטן. מטרת ביקורו, הראשון מאז שברק אובמה נכנס לבית הלבן, היא לחזק את הקשרים בין המדינות ולשכנע את פקיסטן להרחיב את פעולותיה נגד כל הלוחמים המורדים בשטחה, כולל חיילי הטליבן האפגני. גייסט אמר גם לכתבים שליוו אותו מהודו לפקיסטן כי הוא ינסה לשכנע את העם הפקיסטני שוושינגטון שואפת להיות בעלת ברית לטווח הארוך.

אולם נראה כי גייטס לא ימצא אוזניים קשובות לכל בקשותיו. לדברי הצבא הפקיסטני, אין בכוונתו לבצע השנה התקפות חדשות על הטליבן מכיוון שאין לו מספיק משאבים. "הצבא הפקיסטני פועל מעבר ליכולותיו ואינו נמצא בעמדה לפתוח חזיתות חדשות. ברור שנמשיך את המבצעים הנוכחיים שלנו בווזיריסטן ו-וואט", אמר דובר הצבא הפקיסטני ל-BBC.

יחד עם זאת, מומחים טוענים כי פקיסטן רואה בטליבן האפגני כלי לעצור את ההשפעה הגדלה של הודו, יריבתה, באפגניסטן, וכבעל ברית פוטנציאלי באפגניסטן, במקרה שארצות הברית תיסוג מהמדינה ותשאיר אותה באי-סדר.

במאמר דעות שכתב בעיתון הודי היוצא בשפה האנגלית, ציין גייטס כי ההבחנה בין קבוצות קיצוניות – כפי שפקיסטן הואשמה לא פעם שהיא עושה – אינה מועילה. "חשוב לזכור שהפקיסטן הטליבני פועל בשיתוף עם הטליבן באפגניסטן ועם אל קאעדה, אז זה בלתי אפשרי להפריד בין הקבוצות", כתב גייטס. "רק על ידי הפעלת לחץ על הקבוצות הללו משני צדי הגבול, יוכלו אפגניסטן ופקיסטן להתפטר מהפגע הזה לנצח – להשמיד את כל אלה המקדמים שימוש בטרור כאן ובחו"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully