וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכינרת בפורמה: המפלס יעלה ב-40 ס"מ

הסערה שפקדה את ישראל בימים האחרונים, עושה חסד עם הימה המצומקת. ברשות הטבע והגנים מעריכים כי הזרימות שמנותבות מהנחלים לעבר הכינרת יעלו את מפלס המים בעשרות סנטימטרים

קיצה של הסערה שפוקדת את ישראל במהלך הימים האחרונים, צפוי להגיע רק בתחילת השבוע, אולם גם היום (חמישי) התעוררו תושבי המרכז והצפון למזג אוויר סוער, גשמים ורוחות עזות. כמויות הגשם שירדו בימים האחרונים היו מרשימות במיוחד וכתוצאה מכך גם הכינרת נהנתה מעלייה במפלס.

הלל גלזמן, ממדור ניטור נחלים ברשות הטבע והגנים ציין כי בגלל שביתת עובדי רשות המים לא מתבצעות בימים אלה מדידות בכינרת, אולם לדבריו אומדנים זהירים מצביעים על כך שעד עתה עלה המפלס כתוצאה מהסערה האחרונה בכ-20 סנטימטרים. אומדנים אלה מתבססים על כמויות הגשמים שירדו מעל לכינרת, על נתונים מתחנות על שפת הימה ומנתונים ממקורות ירדניים.

לפי ההערכות, עד תום הגשמים שצפויים לדעוך ביום שני הבא, תירשם עלייה של עד 40 סנטימטרים במפלס הכינרת. מתחילת החורף הנוכחי עלתה הכינרת בכחצי מטר וזאת מתוך חמשת המטרים שעדיין חסרים לה. לדברי גלוזמן, "הדרך עוד ארוכה ויש לקוות שבפברואר ומרץ תתחזק מגמה זו של שנה גשומה מעל לממוצע".

הגשם שהמשיך לרדת גם היום צפוי להיחלש בשעות הערב והוא יתמקד בעיקר בצפון הארץ. מהשירות המטאורולוגי נמסר כי מחר יהיה מזג האוויר מעונן חלקית עד בהיר ותחול עלייה קלה של הטמפרטורות. בשבת מזג האוויר יהיה בהיר עד מעונן חלקית עם עלייה נוספת בטמפטורות ובשעות הערב יירד גשם קל בצפון הארץ. ביום ראשון יירד גשם לפרקים בצפון הארץ מלווה בסופות רעמים בודדות ורוחות חזקות. לקראת שעות הצהרים יתפשט הגשם למרכז הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully