וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: חייבים לעצור את המסתננים לישראל

"אני לא יודע אם הייתם באילת וראיתם מה קורה שם", אמר ראש הממשלה בכנס תעשיינים. "בתל אביב יש מקומות שלא תכירו. זה דבר שמוכרחים לעצור"

אבי כהן

(צילום:אבי כהן; עריכה:גדי וינסטוק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) בכנס התאחדות התעשיינים כי ההסתננות לישראל מהגבול הדרומי משנה את הנוף הדמוגרפי במדינה. "אני לא יודע אם הייתם באילת וראיתם מה קורה שם", אמר נתניהו לנוכחים, "בתל אביב יש מקומות שלא תכירו. זה דבר שמוכרחים לעצור". לפני כעשרה ימים אישרה הממשלה הקמתה של גדר בגבול המצרי, בעלות של למעלה ממיליארד שקלים. לפי התכנית, יוקמו שני קטעי גדר למניעת חדירת המסתננים מחצי האי סיני.

תוכנית הגדר שאושרה מבוססת על ההצעה של השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' להקמת גדר "טיפשה", שתתוגבר בסריקת מערכות לאיתור בני אדם. קטעי הגדר יתפרסו מרפיח עד אילת. בנוסף, הוסכם לחוקק הצעת חוק להחמרת הענישה על מבריחי מסתננים לשנתיים עד חמש שנות מאסר.

לפי הפתרון המוצע על ידי מערכת הביטחון, בשלב הראשון יוקמו גדרות בגזרה שמדרום לרצועת עזה ובגזרה שמצפון לאילת. במקביל ייפרסו לאורך קו הגבול כולו אמצעים טכנולוגיים שיאפשרו איתור מסתננים ומפגעים מבעוד מועד. נתניהו אימץ את הצעת מערכת הביטחון, והורה על סיכום המקורות התקציביים לבנייתה בתוך כשבועיים. השלמת הקמת המכשול הקרקעי תארך כשנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully