וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה ישראלים נעצרו בארה"ב בחשד לשוחד

הישראלים חשודים שניסו לשחד פקיד אפריקאי כדי לזכות במכרזים ובעסקאות ביטחוניות בארצו. הפקיד היה למעשה סוכן FBI, והישראלים עשויים לקבל עונש של עד 20 שנות מאסר

שלושה ישראלים נעצרו הלילה (רביעי) בלאס וגאס על ידי סוכני FBI, במסגרת גל מעצרים של עובדי חברות ביטחוניות החשודים במתן שוחד. יחד עימם נעצרו 19 מנהלים ועובדים בחברות שונות המשווקות ציוד לתעשיית הביטחון ואכיפת החוק.

הישראלים ויתר העצורים הואשמו בניסיון לשחד שר הגנה אפריקאי, במטרה לזכות במכרזים ולקדם עסקים שונים במדינתו. העונש המרבי עבור האישומים הוא 20 שנות מאסר.

על פי כתב האישום, שלושת הישראלים שנעצרו הם יוחנן כהן, 47, מנכ"ל חברה המייצרת אפודי מגן ומושבה בסן פרנסיסקו, חיים גרי, 50, נשיא חברה המתווכת בעסקאות בתחום אכיפת החוק ומכירת ציוד צבאי ועופר פז, 50, נשיא ומנכ"ל חברה ישראלית המתווכת אף היא בעסקאות ביטחוניות.

במסגרת חקירת הפרשה, התנהלה בחודשים האחרונים חקירה סמויה שבה לקחו חלק כ-150 סוכנים. אחד הסוכנים התחזה לנציגו של השר האפריקאי, והחשודים ניהלו עמו מגיעים על עסקה בשווי 15 מיליון דולרים, שבמהלכה יספקו ציוד למשמר הנשיאותי במדינה. לשם כך, התחייבו החשודים לשלשל לכיסו של ה"שר" עמלה בשווי 20% מגובה העסקה ולהנפיק עבורה שתי קבלות, כאשר אחת מהן מזויפת. יצוין כי השר האפריקאי לא לקח חלק בתרמית, ונעשה שימוש בשמו לצורך החקירה בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully