וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "אירן הגבירה מאמצי מחקר הגרעין"

סוכנויות הביון של ארה”ב מדווחות על מאמץ אירני מוגבר בתחום פיתוח הנשק הגרעיני. ”אף שלא מדובר בשעטה לפצצה, השינויים הללו משמעותיים”, העריך גורם אמריקאי

בידי סוכנויות המודיעין בארה"ב הצטברו ראיות על כך שאירן הגבירה לאחרונה את מאמצי המחקר בתחום הגרעין. כך דיווח הלילה (רביעי) גורם אמריקאי עם זאת, גורמים בסוכנויות העריכו שעדיין לא מדובר בתוכנית מוצהרת וגלויה בדרך לפצצה.

אנליסטים מסוכנויות הביון השונות בארה"ב מנסחים בימים אלה הערכה לאומי חדשה על מצב תוכנית הגרעין האירנית, שצפויה להיות דומה יותר לזאת שמחזיקות בעלות בריתה של אמריקה באירופה.

עמדת ארה"ב בנושא עד כה, התבססה על הערכת מודיעין משנת 2007, לפיה אירן עצרה את תוכניתה הגרעינית והפסיקה להעשיר אורניום עוד בשנת 2003. עמדה זו נתקלה בביקורת קשה מצד מדינות רבות במערב, ובכללן כמובן ישראל, שטענו בתוקף שאירן ממשיכה לחתור לפיתוח פצצה גרעינית.

"אנחנו מדברים על שינוי במחקר, לא על שעטה אירנית לכיוון הפצצה", אמר גורם אמריקאי בעילום שם, "אבל כאשר בוחנים את תוכנית הגרעין האירנית, השינויים הללו משמעותיים". הדו"ח צפוי להתפרסם בשבועות הקרובים, והוא עשוי לסייע לארצות הברית לגייס תמיכה עולמית בסנקציות נגד טהרן.

אמש הצהירה מחלקת המדינה האמריקאית שתגובת אירן להסכם הגרעין שגובש על ידי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ושש המעצמות, "לא מספקת".

זאת לאחר שגורמים דיפלומטים באוסטריה מסרו כי אירן החליטה לדחות באופן רשמי סעיפים עיקריים בהסכם, הדורשים ממנה להעביר את האורניום שברשותה להעשרה במדינות בחו"ל. על פי הדיווחים, זו למעשה התשובה הרשמית של טהרן שניתנה בעניין לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully