וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: 150 הרוגים בעימותים על רקע דתי

הרשויות בניגריה הטילו עוצר מלא על העיר ג'וס, בעקבות עימותים עקובים מדם בין קבוצות מוסלמיות ונוצריות. כ-150 בני אדם נהרגו במהומות וסגן הנשיא הורה לשלוח לאזור כוחות צבאיים

כ-150 ניגרים נהרגו בעימותים שהתרחשו בשלושת הימים האחרונים בין קבוצות מוסלמיות ונוצריות בעיר ג'וס, שבמדינת המחוז פלאטו בניגריה, כך מסרו היום היום (שלישי) גורמים רשמיים במדינה. העימותים פרצו ביום ראשון, ומאז ישנם דיווחים על יריות והצתות באזור. הרשויות הטילו עוצר למשך 24 שעות בניסיון למנוע הסלמה של המצב.

"בראשון בערב קברנו 19 גופות ו-52 אתמול. כרגע יש 78 במסגד שמחכות לקבורה", אמר מוחמד טנקו שיטו, עובד מסגד שמארגן את קבורת המתים במהומות.

סגן נשיא ניגריה גודלאק ג'ונתן, המכהן כמנהיג בפועל של המדינה, בזמן שהנשיא אומרו יארדו נמצא בערב הסעודית לצורך קבלת טיפול רפואי, הורה לשלוח כוחות צבאיים על מנת להשיב את הסדר על כנו. "אני מבטיח לכם שהממשלה הפדרלית שולטת במצב בג'וס ושהכל תחת שליטה", אמר דוברו של סגן הנשיא.

מדינת המחוז פלאטו סובלת מזה שנים רבות מעימותים על רקע דתי. בנובמבר 2008 נהרגו מאות תושבים, ובשנת 2001 כ-1,000 בני אדם נהרגו במהומות בין מוסלמים לנוצרים. העימותים האחרונים פרצו לאחר שאדם נוצרי האשים את שכנו המוסלמי בפלישה לשטחו. השניים בונים מחדש את בתיהם שנהרסו במהומות ב-2008.

  • עוד באותו נושא:
  • ניגריה
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully