וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס למשלחת בהאיטי: "העם צופה בכם ודומע"

משלחת הסיוע הישראלית להאיטי האזינה במערכת הכריזה של ביה"ח המאולתר לדבריו של נשיא המדינה. "העם כולו מודה לכם על מסירותכם והתנדבותכם, על שהבאתם מזור לנפגעים וגאווה למדינה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

נשיא המדינה שמעון פרס קיים היום (שלישי) שיחת ועידה עם חברי המשלחת הישראלית להאיטי, והודה להם בחום על תרומתם האדירה ועל הסיוע שהגישו לנפגעי האסון. השיחה שודרה במערכת הכריזה של בית חולים המאולתר לכל החיילים, הרופאים ונציגי צוותי החילוץ הישראליים.

לדברי פרס, "האסון הנורא שפקד את האיטי, העמיד אותנו בוכים וחסרי ישע וקרא להתנדבות עילאית ותכליתית. עניתם לקריאה זו ברוב רגש, תשומת לב ודאגה לכל ילדה ולכל איש. כל העם צופה בכם יום יום עם לב דומע ודאגה עמוקה. הבאתם לשיא את יכולתו של צה"ל שמהווה לא רק צבא הגנה לישראל אלא צבא הגנה לאדם".

בהמשך אמר הנשיא כי "לא חשוב היכן קורה אסון אתם הראשונים והמאורגנים הנכונים לעזור. האסון הוא אסון ואני מודה לכם על שהבאתם לביטוי את אנושיותו של צה"ל. התנדבותכם גילתה שוב את הרוח היפה של צה"ל שהוא אנושי וחרד. אם אפשר להציל נפש אחת - הצבא מתגייס. הצלתם חיים והבאתם חיים. אני מדבר בשם העם כולו שמודה לכם על מסירותכם, יכולתכם והתנדבותכם, על כך שהבאתם מזור לנפגעים וגאווה למדינה".

"תקווה במצב בלתי אפשרי"

"אני מדבר בהתרגשות רבה", אמר פרס. "אנו צופים בכם מרחוק יום יום ומרגישים קרוב כל כך ואמיתי כל כך. אני יודע שתעשו כל מה שניתן כדי להוסיף ולהציל חיים ולהביא תקווה במצב בלתי אפשרי ואסוני מאין כמוהו", סיכם.

צוות החילוץ הישראלי סייע אמש בחילוץ אישה בת 25 מהריסות האוניברסיטה בפורט או-פראנס. היא מטופלת בבית החולים הישראלי ומצבה טוב. החיפושים אחר ניצולים יימשכו גם היום, שישה ימים לאחר רעידת האדמה. מפקד המשלחת הישראלית להאיטי תת אלוף שלום בן אריה אמר לקול ישראל כי הוחלט להמשיך בחיפושים מכיוון שעדיין מצליחים לחלץ ניצולים חיים.

עד כה טופלו בבית החולים הישראלי יותר מ-300 פצועים, בוצעו כמעט 100 ניתוחים מצילי חיים ונולדו בו 5 תינוקות. אלוף פיקוד העורף, קצין רפואי ראשי ומנכ"ל משרד הבריאות יגיעו היום להאיטי כדי לבדוק אם הצוותים הישראלים זקוקים לתגבורת ולציוד נוסף.

בתוך כך, בצל תלונות הניצולים על המחסור באספקה, החל צבא ארצות הברית בהצנחה של מזון ומים לאזורים שנפגעו ברעידת האדמה. לדברי דובר אמריקאי, עד עתה היה מסוכן להצניח ציוד, והעומס בנמל התעופה של פורט או-פראנס הקשה על החלוקה.
היום הגיעו להאיטי כוחות אמריקאים נוספים. מסוקים צבאיים פרקו ציוד בשטח ארמון הנשיאות בהאיטי וכן הטיסו חיילים נוספים לאזור. בנוסף, ארגוני סיוע החלו להרחיב את תחום פעילותם לאזורים מחוץ לבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully