וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינאה: החונטה מינתה ראש ממשלה אזרחי

החונטה הצבאית בגינאה מינתה בכיר באופוזיציה לראש ממשלת המעבר. המטרה: להוציא את המדינה מהמשבר הפוליטי בו היא נמצאת

החונטה הצבאית בגינאה מינתה היום (שלישי) את מנהיג האופוזיציה הוותיק ז'אן-מארי דורה לראש ממשלת המעבר. דורה יהיה אחראי על השבת הממשל האזרחי וקיום בחירות דמוקרטיות במדינה המערב אפריקאית לראשונה מאז שמוסה דדיס קמרה נטל את השלטון בהפיכה צבאית בדצמבר 2008.

קמרה מחלים בימים אלה בבורקינה פאסו, לאחר שאחד מחייליו ניסה להתנקש בו בתחילת דצמבר 2009. כמו קמרה, גם דורה הוא בן לאחת מקבוצות המיעוט האתני מאזור פורסטייר שבגינאה. דובר החונטה אידריסה צ'ריף מסר כי לדורה בן ה-70 יש "ניסיון והבנה של הפוליטיקה הגינאית". מינויו התקבל לאחר דיונים בין קמרה לסגנו הגנרל סקובה קונטה, המכהן כמנהיג בפועל.

דורה, אחד המתנגדים הבכירים לממשל הצבאי בגינאה, אמר כי לא תהיה לו בעיה לעבוד יחד עם הצבא. "הדבר העיקרי שיש לעשות הוא להבטיח שהבחירות הבאות תהיינה הוגנות ואמינות ולהתחיל את השינוי המבני בכוחות הצבאיים", אמר דורה לרשת ה-BBC. לדבריו, הממשל יורכב מ-30 חברים: 10 מהחונטה השלטת, 10 מהאופוזיציה ו-10 נציגים מהאזורים השונים.

הקהילה הבינלאומית והאופוזיציה במדינה דרשו לקיים בחירות מאז עלייתו של קמרה לשלטון. במהלך המשבר החריף שפקד את המדינה בחודש ספטמבר האחרון, הרגו כוחות הביטחון כ-150 בני אדם שהפגינו למען הדמוקרטיה בגינאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully