וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לאובמה בבית הלבן: חצי מהציבור מרוצה

סקר שערכה רשת CBS קובע כי 50% מהציבור בארה"ב שבע רצון מתיפקודו של הנשיא. מדובר בעלייה בתמיכה באובמה שנובעת ככל הנראה מתגובתו המהירה לאסון בהאיטי

נשיא ארצות הברית ברק אובמה יציין מחר (רביעי) שנה לכניסתו אל הבית הלבן. מסקר שערכה רשת CBS עולה, כי מחצית מהאמריקאים שבעי רצון עד כה מתיפקודו של הנשיא.

50% מבין 1,090 המשתתפים בסקר אמרו כי הם מרוצים מתיפקודו של אובמה, לעומת 46% שאמרו כי הם אינם מרוצים. מדובר בעלייה של ארבעה אחוזים בשביעות הרצון מהנשיא לעומת סקרים שפורסמו לפני שבועיים, ופרשנים מעריכים כי הסיבה לעלייה היא שביעות רצון של הציבור האמריקאי מהתגייסותו המהירה של אובמה לסייע במשבר בהאיטי. בסקר, שבוצע בין ה-14 ל-17 בינואר, אמרו 80% מהנשאלים כי הם מרוצים מתגובתו של אובמה לאסון בהאיטי. רק 8% אמרו כי הם אינם מרוצים.

התמיכה לה זוכה אובמה בקרב הציבור האמריקאי אינה נחשבת לגבוהה במיוחד, אם משווים אותה למצבם של נשיאים אחרים אחרי שנה בתפקיד והיא זהה לזו לה זכו הנשיאים רונלד רייגן, ג'ימי קרטר וביל קלינטון - 49%, 51% ו-54% בהתאמה. עם זאת, נשיאים אחרים זכו לתמיכה רבה יותר. ג'ורג' בוש האב, למשל, נהנה מ-76% תמיכה לאחר שנתו הראשונה בבית הלבן ואילו ג'ון קנדי קיבל 79%. ג'ורג' בוש הבן, שכהונתו הכושלת נחשבת לאחת מהסיבות העיקריות לניצחונו המוחץ של אובמה, זכה ל-82% תמיכה אחרי שנתו הראשונה בתפקיד.

המשתתפים בסקר נשאלו גם לגבי דעתם על נושאים שונים במדיניות הפנים של אובמה. בנושא רפורמת הבריאות אמרו 41% מהנשאלים כי הם מאמינים שיוזמתו תביא לשיפור המצב, בעוד ש-35% סבורים שמדובר בהחלטה שגויה. בנושא הכלכלי אמרו 49% מהנשאלים כי הוא עשה יותר מדי בשביל הבנקים, לעומת 41% שסבורים כי חבל ההצלה שהעניק להם היה במקום. 62% השיבו כי אובמה עשה מעט מדי למען העסקים הקטנים ו-54% אמרו כי עשה מעט מדי למען מעמד הביניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully