וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם לקנדי שתכנן פיגועים בטורונטו

זכריה עמרה עמד בראש תא טרור שתכנן לפוצץ 3 טונות חומר נפץ במרכז טורונטו ב-11 בספטמבר 2006. ביהמ"ש: "אם היה מצליח במעשיו, היה זה הפשע המחריד ביותר בתולדות קנדה"

זכריה עמרה, צעיר קנדי בן 24, נדון היום (שלישי) למאסר עולם על ידי בית משפט באונטוריו לאחר שנמצא אשם בתכנון לבצע פיגוע טרור גדול. עמרה הודה כי עמד בראש קבוצת טרור שכונתה "18 המחבלים מטורונטו" שתכננה לפוצץ שלוש משאיות מלאות בחומר נפץ, בבורסה ובבסיס צבאי בעיר טורונטו. כמו כן תכננה הקבוצה, המורכבת מאזרחי קנדה, להסתער על בניין הפרלמנט באוטווה ולערוף את ראשו של ראש הממשלה, סטיבן הארפר, אם כי ישנם דיווחים סותרים לגבי מידת ההתקדמות שהשיגה הקבוצה בתוכנית זו.

עמרה נעצר בשנת 2006 לאחר שמודיע משטרתי הצליח להסתנן לתא הטרור וחשף את התוכנית שהייתה אמורה לצאת לפועל ב-11 בספטמבר 2006, יום השנה החמישי לפיגועי התאומים. כוחות מיוחדים של משטרת קנדה עצרו את החשודים לפני שהספיקו לבצע את תוכניתם, אך לאחר שרכשו את כל החומרים הדרושים להכנת מטעני חבלה. במהלך משפטו של עמרה אף התברר כי הוא למד באינטרנט כיצד להכין פצצה מדשן. השוטרים שביצעו את המעצרים אף ביצעו פיצוץ מבוקר של מטען דומה לזה שתכננו המחבלים לפוצץ, בכדי להעריך את מידת הנזק שהיה נגרם. הם קבעו כי מאות בני אדם היו נהרגים לו מטען דומה היה מופעל מחוץ לבורסה בטורנטו.

בשבוע שעבר, בשימוע שנערך לו, הקריא עמרה מכתב פתוח לאזרחי קנדה, בו אמר כי הוא חוזר בו לחלוטין מהאידיאולוגיה הקיצונית שהנחתה אותו והתנצל על הנזק שהוא גרם. הוא ביקש מבית המשפט שיפגין כלפיו חמלה וטען שמאז מעצרו הוא פעל לשנות את חייו וכך הפך "מאיש של הרס לאיש של בנייה". השופט ברוס דורנו שניהל את המשפט לא נענה לדרישה זו ואמר כי קמרה "תכנן את הפשע המחריד ביותר בתולדות קנדה".

שעות קודם לכן נגזרו 12 שנות מאסר על חבר אחר בקבוצה, סעד ראיה שהורשע בשורה של עבירות טרור. מבין 18 חברי הקבוצה שנעצרו, נאשם אחר כבר סיים לרצות עונש של שנתיים במאסר. שבעה חשודים אחרים שוחררו וחמישה ממתינים לתחילת משפטם.

  • עוד באותו נושא:
  • קנדה
  • טרור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully