וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת ונצואלה השתלטה על 3 בנקים פרטיים

מספר שבועות לאחר שהממשל השתלט על 8 בנקים פרטיים וחברות השקעות, הודיע המפקח על הבנקים בוונצואלה על הלאמת 3 בנקים נוספים בשל "בעיות קשות בניהול"

המפקח על הבנקים בוונצואלה הורה הלילה (שלישי) על הלאמתם של שלושה בנקים בבעלות פרטית, בשל חשדות לפעילות לא סדירה. לדברי המפקח היה צורך בהלאמת הבנקים בשל "בעיות קשות של אדמניסטרציה וניהול". רק לפני שבועות ספורים השתלטה ממשלתו של הוגו צ'אווס על הנהלותיהם של שמונה בנקים פרטיים נוספים וחברות השקעות, בגין טענות להפרת חוקי הבנקאות.

בסוף השבוע נשא צ'אווס את הנאום השנתי שלו לפרלמנט, בו הודיע על שורת צעדים כלכליים. בין היתר הודיע צ'אווס על מינוי שר אוצר חדש, על העלאת שכר המינימום ועל הכוונה לחזק את המטבע הלאומי. במהלך הנאום הנשיא לא שכח לעקוץ את מתנגדיו והכריז: "הם אומרים שהמדינה נמצאת בקריסה ושצ'אווס הולך ליפול, אבל הם הולכים להתאכזב. הם אומרים שהכל קורה באשמת צ'אווס וחוזרים על כך כל הזמן, אז יש אנשים שמאמינים להם. יש כאן ממשלה, שיודעת מה היא עושה".

צ'אווס מינה לתפקיד שר האוצר החדש את השר לתכנון כלכלי, חורחה גיאורדני, הנחשב לתומכו הוותיק, כיהן כשר בממשלתו במשך 11 שנים לסירוגין ומזוהה עם מדיניותו הכלכלית של הנשיא, שכוללת פיקוח הדוק על המחירים ועימותים תכופים עם עשירי ונצואלה.

נשיא ונצואלה גם הכריז כי בכוונתו להעלות את שכר המינימום ב-25% וכי ממשלתו תפעל לחיזוק הבוליבאר, המטבע הלאומי, בשוק האפור בכדי שיגיע לשער יציג של 4.3 בוליבאר לדולר. בוונצואלה קיימים שלושה שערי מטבע, כששניים מהם נקבעים על ידי הממשלה והשלישי – נסחר בעבר בשוק השחור, אך הפך לאחרונה לחוקי. "הדולר יורד ולכן גם המחירים צריכים לרדת", הדגיש צ'אווס, "אנחנו צריכים להעריך מחדש את הבוליבאר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully