וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופתו של יורם הוכמן חולצה מנחל ערבה

יהושע בריינר ורמי שני

19.1.2010 / 12:13

גופתו של המטייל יורם הוכמן זוהתה לאחר שחולצה מנחל הערבה. מוקדם יותר אותר רכבו במרחק של 3 קילומטרים מהנקודה בה ניסו המטיילים לחצות את הנחל. אתמול נמצאה גופתה של שרה נוי פוגל שנסעה יחד עם הוכמן כדי לצפות בשטפונות

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, אמיל טבוסוב, יוראי כהן אילת, דו"צ, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

כוחות החילוץ בסיוע מסוק חילצו הבוקר (שלישי) את גופתו של יורם הוכמן המטייל שנסחף אתמול בשיטפון בנחל ערבה. מסוק, שחג מעל השטח בו אותרה מוקדם יותר שילדת רכב שטח, זיהה גופה טבועה בבוץ ולאחר מספר שעות התברר כי אכן מדובר בגופתו של הוכמן שנסחף אתמול ביחד עם אחיו שחולץ בשלום ועם מטיילת נוספת, שרה פוגל נוי, אם ל-5 בת שנהרגה אף היא כתוצאה מהשיטפון. רכבם של השלושה נמצא מוקדם יותר במרחק של 3 קילומטרים מהנקודה בה חצו את הנחל.

מפקד יחידת החילוץ ערבה אלעד סקר מסר הבוקר לוואלה! חדשות כי "חלק מהחיפושים ייעשו בשטחים שבהם עלולים להתגלות מוקשים ישנים ויימשכו גם לשטח הירדני". בחיפושים משתתפים כוחות גדולים של מתנדבי יחידת החילוץ ערבה, חיילי צה"ל, אנשי משמר הגבול וחבריו של יורם ממושב ניר בנים שהצטרפו למאמצי האיתור.

מפקד כוחות משמר הגבול בערבה, סגן ניצב יזהר פלד, תיאר הבוקר את הקשיים הרבים הכרוכים במשימת החילוץ: "חלק משמעותי מהשטח חשוד במיקוש ישן, בחלקו עדיין זורמים מים בוציים המקשים על עבודת הכוחות וחלקו מצוי מעבר לגבול - בשטח ירדן. כל אלה מקשים מאוד על עבודת הכוחות ומאלצים אותנו לנקוט משנה זהירות במאמצי האיתור". עוד נמסר כי הסופה אמש גרמה לנזקים קשים לכבישי האזור, ובשל כך נעזרים הכוחות גם הבוקר בסיוע של מסוק וכן ברכבי כוחות הביטחון.

"אירוע חריג"

כבישים רבים בדרום עדיין חסומים הבוקר כתוצאה מנזקי הסופה - כביש הערבה (90) מים המלח וצפונה, כביש 40 בקטע שבין חלוקים למצפה רמון, כביש 211 בקטע שבין משאבי שדה לניצנה, כביש 222 מרביבים לצאלים, גשר צאלים שעל נחל הבשור וכן "דרך השלום" המחברת בין כמה ממושבי הערבה, בהם עידן ועין יהב, אשר "נחתכה" כתוצאה מפגעי מזג האוויר.

פקד יחידת החילוץ הצבאית 669, סא"ל א' אמר כי "יש לי ניסיון של הרבה שנים, אבל לא זכור לי יום עם היקף כזה של אירועים חריגים". בסך הכול טיפלה היחידה בשישה אירועים וחילצה 15 בני אדם.

"תיארנו לעצמנו שיהיה יום חריג ולכן עשינו רענון למחלצים בנושא של חילוצים משיטפונות, כי לצערנו כל שנה יש כאלה שמנסים לעבור עם כלי הרכב בשיטפונות האלה", הוסיף מפקד יחידת 669. "צריך לזכור שאנחנו לא מתאמנים לחילוץ משיטפון, מה שהופך את האירועים של אתמול ליותר מורכבים. נתקלנו באירועים מאוד חריגים, כמו חילוץ של משאית משיטפון, הנמצאת מתחת לקו מתח גבוה. זהו שילוב שאני טרם נתקלתי בו ואין ספק שמדובר באירוע מסוכן ומורכב לכשעצמו". בנוסף העבירו אמש מסוקי חיל האוויר עובדים של חברת מקורות ופועלים זרים, אשר נתקעו ללא דרך להגיע למספר מושבים בערבה.

במהלך שעות הערב אתמול חולצו בשלום ארבעה נוסעים שנלכדו ברכבם בעקבות השיטפונות בערבה. הארבעה, נהג ושלושה נוסעים, נלכדו בנחל הערבה, בין מושב עידן למושב חצבה, מתחת לקו מתח גבוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully