וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים בנגב: הוכח שהמדינה לא דואגת לנו

19.1.2010 / 10:22

תושבים בדרום זועמים על אזלת היד של הרשויות בטיפול בנזקי השיטפונות. חוסיין רפע, תושב הפזורה הבדואית: "אנשים חולים לא יכולים לצאת כעת מהבית, כולם מנותקים ואף אחד לא עושה דבר"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, אמיל טבוסוב, יוראי כהן אילת, דו"צ, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

השיטפונות העזים בנחלי הדרום גרמו לקריסת התשתיות ביישובים רבים בנגב. תושבים רבים נותרו ללא מים וחשמל והעזרה ממאנת להגיע. התושבים זועמים על אזלת היד של הרשויות ונאלצים למצוא דרכים "יצירתיות" להשגת מים ואספקה.

אתמול קרס גשר ניצנה והותיר את היישובים קדש ברנע, עזוז וכן מספר מוצבים צבאיים מנותקים ממים, חשמל וקו טלפון. 2,500 דונם של גידולי עגבניות השרי בחממות, היו בסכנה ממשית בשל המחסור במים להשקייתם. הבוקר, הצליחו התושבים בעצמם לפתוח את הכביש המחבר בין היישובים, ולהוציא דרכו שיירות של סחורה למכירה בשווקים.

חוסיין רפע, תושב הפזורה הבדואית, סיפר לוואלה! חדשות כי "השיטפונות עברו בצורה קשה מאוד. אין תשתיות אין כלום. אנשים לא יכלו לצאת בגלל השיטפונות. לא החולים ולא אנשים שרצו ללכת לעבודה שלהם. כולם מנותקים. אין משרדי ממשלה המופקדים על העניין. לא קיבלנו אפילו טלפון לדעת מה קורה. אנחנו לא קיבלנו טלפון או סיוע או כלום. אנחנו מדברים על כפרים שאין בהם כלום. במשך שנים ארוכות המדינה לא הכירה ביישובים האלה ולא עשתה שם תשתיות ועלול להיות שם אסון".

רפע הביע זעם על אזלת היד של הרשויות על כך שהתושבים נאלצים לתקן את הנזקים בכוחות עצמם. "יש הרבה נזקים. אנשים בכוחות עצמם סוללים את המעברים בוואדיות וביישובים. עכשיו אנחנו צריכים לתקן את כל הנזקים האלה ואין ביכולתה של האוכלוסייה הענייה לתקן את השבילים המובילים לבתים שלהם. מדובר בצריפים שהרבה מהם עפו. אני רואה את האנשים באים לחנויות חומרי בניין מנסים לתקן את בתיהם בכוחות עצמם. אין ספק שיש נזק. אין חשמל. אנשים בכוחות עצמם מושכים את צינורות המים עד הבתים שלהם. יש יישובים שלמים שמנותקים ממים".

מתי ברקוביץ', תושב קדש ברנע, סיפר לוואלה! חדשות על ההתמודדות עם נזקי השיטפון. "חברת מקורות וחברת החשמל עוד לא הגיעו למרות ההבטחות. אין שום סיבה בעולם שלא יחברו אותנו. זה הכל תלוי עכשיו בשתי חברות ענק שאם הן רוצות הן מסוגלות. הזרימה נחלשה וכעת ציר פילדלפי פתוח, זה כמובן ציר בעייתי. זה לא כביש שאפשר להעביר בו את הילדים. רק בשיירות צבאיות אפשר לעבור בו. הודעתי להם שהזרימה פסקה ואפשר להכניס צוותים לעבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully