וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: שוחרר תוקפו של יוחנן פאולוס ה-2

הגבר הטורקי שניסה להתנקש באפיפיור יוחנן פאולוס השני שוחרר מבית הסוהר לאחר כמעט 30 שנה. עם שחרורו אמר: "אני מכריז בזאת על סוף העולם. כל העולם יהרס במאה הנוכחית"

הגבר הטורקי שניסה להתנקש באפיפיור יוחנן פאולוס השני בשנת 1981 שוחרר מהכלא בטורקיה. מחמט עלי אגצ'ה ישב 19 שנים בבית סוהר באיטליה, לאחר שירה באפיפיור. הוא נכלא למשך 10 שנים נוספות בטורקיה בגין פשעים אחרים. בהודעה שפורסמה עם שחרורו, מסר אגצ'ה" "אני מכריז על סוף העולם. כל העולם יהרס במאה הזאת. כל בן אדם ימות במאה הזאת".

מחמט עלי אגצ'ה והאפיפיור ב-1983. Arturo Mari, AP
האפיפיור יוחנן פאולוס השני נפגש עם מחמט עלי אגצ'ה וסלח לו על ניסיון ההתנקשות/AP, Arturo Mari

מניעיו של אג'צה לניסיון ההתנקשות באפיפיור לא ידועים עד היום הזה - הוא שינה את גרסאותיו פעמים רבות, וטען לא פעם שהוא המשיח.

אגצ'ה היה בן 23 בעת האירוע, והשתייך לארגון קיצוני ימני "הזאבים האפורים". הוא נמלט מטורקיה לאיטליה לאחר שהיה חשוד ברצח ובשוד. אגצ'ה פתח באש לעבר האפיפיור בכיכר סן פטר ברומא. יוחנן פאולוס השני נפצע בבטנו באורח קשה מהירי. ב-1983 הוא נפגש עם אגצ'ה והודיע כי הוא סולח לו. ב-2000 אגצ'ה שוחרר מבית הסוהר והוסגר לטורקיה, שם הוא הורשע ברצח עורך עיתון ושני מקרי שוד מזויין בשנות ה-70.

מכיוון שבטורקיה יש שירות צבאי חובה, ואגצ'ה לא ביצע אותו, כעת הוא צפוי להגיע לבית חולים כדי לעבור בדיקה שתקבע אם הוא אכן כשיר להתגייס לשירות החובה בצבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully