וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך בצ'ילה: המיליארדר השמרן נבחר לנשיא

20 שנות שלטון השמאל בצ'ילה הגיעו לסיומם עם ניצחונו של המועמד השמרן סבסטיאן פינרה. "זמנים טובים יותר באים לצ'ילה. שלב חדש ונהדר מגיע", הכריז פינרה בנאום הניצחון

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי ןינסטוק)

המיליארדר השמרן סבאסטיאן פינרה זכה הלילה (שני) בסיבוב השני בבחירות לנשיאות בצ'ילה. ניצחונו על המועמד הסוציאל דמוקרטי אדוארדו פריי מביא לסיום 20 שנים של שלטון מרכז-שמאל.

פינרה קיבל כ-52% מהקולות, לעומת 48% להם זכה פריי. זאת הפעם הראשונה שהימין יהיה בשלטון מאז שתקופת הדיקטטורה הצבאית של הגנרל אוגוסטו פינושה בין השנים 1973-1990 באה לסיומה, ומסמנת את העובדה כי צ'ילה התגברה על המורשת הקטלנית של הרודן.

פינרה, בן ה-60, עשה את הונו מחברת כרטיסי אשראי בצ'ילה. כיום יש בבעלותו ערוץ טלוויזיה, חברת תעופה, חלק מקבוצת הכדורגל הפופולרית ביותר במדינה, והשקעות רבות אחרות. במהלך מסע הבחירות הוא הבטיח לחזק את אכיפת החוק והביטחון במדינה ולהשתמש בכישוריו העסקיים כדי לעודד את כלכלת המדינה וליצור מקומות עבודה חדשים. "זמנים טובים יותר באים לצ'ילה. שלב חדש ונהדר מגיע", אמר פינרו בנאום הניצחון שלו. "אחרי 20 שנים אני חושב ששינוי יטיב עם צ'ילה. זה כמו לפתוח את החלונות בבית ותת לאוויר הצח להיכנס".

פינרה יחליף את הנשיאה היוצאת מישל בשלט במרץ.

  • עוד באותו נושא:
  • צ'ילה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully