וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מזהירה ממתקפות טרור נוספות באפגניסטן

נשיא אפגניסטן מסר כי המצב הביטחוני בקאבול נמצא תחת שליטה, לאחר שמתקפה משולבת של לפחות 20 לוחמי טליבן על מוקדי ממשל ומסחר בבירה האפגנית הותירה אחריה חמישה הרוגים

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

לוחמי טליבן פתחו היום (שני) בהתקפה משולבת נועזת על מוקדים שונים בקאבול, בירת אפגניסטן. לאחר קרבות יריות שנמשכו יותר מארבע שעות הצליחו כוחות הביטחון להשתלט על החמושים ולהשיב את הסדר על כנו בעיר, כך מסר נשיא המדינה חמיד קרזאי.

חלק מהלוחמים פוצצו עצמם במוקדים שונים, כולל ארמון הנשיאות ומרכז קניות. במתקפה נהרגו חמישה בני אדם -אזרח, ילד ושלושה שוטרים, כמו גם נהרגו גם שבעה מחבלים, מתוכם שניים בפיגועי התאבדות.

השליח המיוחד של הממשל האמריקאי לפקיסטן ואפגניסטן, ריצ'רד הולברוק, האשים את הטליבן באחריות לפיגועים. "מי שביצע את המתקפה אלו אנשים נואשים וחסרי רחמים", אמר בביקור בניו דלהי, "מי שעומד מאחורי המתקפה הזו ודאי לא ישרוד והוא גם לא יצליח במשימתו. אבל אנחנו יכולים לצפות לאירועים מסוג זה על בסיס די קבוע".

התקפה משולבת של הטליבן בקאבול. רויטרס
לפחות 20 חמושים של הטליבן חדרו לבניינים מרכזיים בקאבול, בירת אפגניסטן/רויטרס

בהודעה מטעם הנשיא קרזאי נמסר: "אויבי העם האפגני ניהלו סדרה של התקפות היום, וגרמו לפחד בקרב האוכלוסייה. הנשיא מגנה את התקפות הטרור הללו והורה לגורמי הביטחון להגביר את האבטחה בעיר ולנקוט בצעדים כדי לעצור את האחראים להתקפות האכזריות והלא-פטריוטיות הללו." כשהחלה ההתקפה מחוץ לארמון הנשיאותי, קרזאי היה בפנים במהלך טקס השבעת חברי הקבינט החדשים.

היתה זאת ההתקפה החמורה ביותר על קאבול מאז שלוחמי טליבן ביצרו בנייני ממשלה בפברואר שעבר, והרגו לפחות 26 בני אדם. יריות ופיצוצים נשמעו ברחבי העיר ועשן התמר ממרכז הקניות בו התבצרו לוחמים.

הטליבן לקח אחריות על הפעולה ומסר ששלח כ-20 לוחמים לקאבול. "זוהי פעולה שלנו", מסר דובר של הטליבן לסוכנות הידיעות הצרפתית. "המטרות הן הארמון הנשיאותי, משרדי האוצר, המשפטים והבנק המרכזי".

התקפה משולבת של הטליבן בקאבול. רויטרס
לאחר קרב יריות של כארבע שעות השתלטו כוחות הביטחון על מרכז קניות בו התבצרו לוחמי טליבן/רויטרס

ארצות הברית גינתה את ההתקפה. ריצ'רד הולברוק, שליח הנשיא ברק אובמה לאזור, שעזב את אפגניסטן שעות ספורות לפני ההתקפה אמר, " זה לא מפתיע שהטליבן יעשה דבר כזה. הם אנשים נואשים. הם חסרי רחמים".

בעוד חיילים אפגנים הקיפו את מרכז הקניות בו התבצרו לוחמי טליבן, נהרגו מספר שוטרים וחיילים בהתפוצצות מכונית ממולכדת מחוץ למרכז קניות אחר.

שלושה מחבלים מתאבדים עמוסים רימוני נפץ התפוצצו במקומות שונים: אחד סמוך למשרד החינוך, השני בכיכר סואנת סמוך לבנק המרכזי, ושלישי, מחוץ למרכז קניות, כך מסר גורם ממשלתי בכיר לסוכנות הידיעות רויטרס. מספר ההרוגים הסופי עדיין לא ידוע. דובר משרד הבריאות מסר כי 18 פצועים הובהלו לבתי חולים בעיר.

(עדכון ראשון: 8:43)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully